رئیس سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: تاکنون بیش از پنج هزار هکتار از کشتزارهای گندم این استان شامل شهرستانهای ابرکوه، بهاباد ، یزد و میبد که آلوده به این آفت بود مبارزه شده است.
کد خبر: ۲۳۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 19 May 2016
به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی پور پیش بینی کرد: براساس بازدیدهای به عمل آمده از مزرعه ها ، تا چند روز آینده نزدیک به هشت هزار هکتار با سن مادر و پوره مبارزه شود.
وی اظهار کرد: مهار نشدن آفت سن غلات علاوه بر اینکه می تواند محصول گندم را از بین ببرد باعث تشدید این آفت در سال آینده شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این استان تعداد 50 شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان دولتی، خصوصی و ناظران گندم کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر امر مبارزه را بر عهده دارند.
سجادی پور خاطرنشان کرد: کشاورزان توجه داشته باشند اگرمزرعه ای در جهت افت سن مبارزه نشود امکان انتقال سن از مزرعه سم پاشی شده به این مزارع وجود دارد.
16 هزار هکتار مزارع استان یزد که بیشتر در شهرستانهای ابرکوه ، خاتم ، بهاباد و یزد است بصورت مکانیزه به کاشت گندم و جو اختصاص دارد و پیش بینی می شود با عملکرد متوسط سه هزار و 700 کیلوگرم بیش از 48 هزار تن گندم از کشتزارهای استان یزد برداشت شود.
سالانه از 158 هزار و 565 هکتار زمین قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار