کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل با انتقاد از لغو پی‌درپی و بی‌ضابطه کنسرت‌های موسیقی سنتی از سوی جریان‌های خاص، در نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به این موضوع بیان کرد.
کد خبر: ۲۳۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 19 May 2016

کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل با انتقاد ازلغو پی‌درپی و بی‌ضابطه کنسرت‌های موسیقی سنتیاز سوی جریان‌های خاص، در نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به این موضوع بیان کرد.

در شرح این نامه آمده است؛

شب گذشته سعادت یار شد و به دعوت دوست عزیزم استاد «ودود مؤذن»، در تالار وحدت تهران حضور به هم رسانم و از کنسرت دلنشین «سماع زرکوبان» با اجرای قطعه‌هایی از موسیقی آذری، موسیقی ایرانی، موسیقی تنبور و اشعاری از مولانا که توسط گروه هنرمند «ره سماع»، به مناسبت شب ولادت جناب علی‌اکبر(ع) و روز جوان، ترتیب یافته بود بهره کافی و وافی ببرم.

بنازم به ناز شست این هنرمندان که فضایی پرنشاط فراهم آورده بودند.

لازم است بگویم؛ این کنسرت‌ها در افزایش نشاط اجتماعی تأثیر فراوانی دارند، بنابراین بایستی به جد مورد حمایت و ستایش قرار گرفته و عموم صاحب منصبان ذیربط و ملت اجازه ندهند کنسرت‌های موسیقی به تعطیلی کشانده شوند.

به ویژه آنکه نباید اجازه داد با برخوردهای سلیقه‌ای و فراقانونی برخی‌ها، برداشت‌های متحجرانه، رفتارهای خودسرانه و حرکت‌های افراطی به نام اسلام چهره نورانی اسلام ناب مشوه گردد.

شهید بهشتی فرموده‌اند: اسلام دین نشاط است نه اندوه و این آیه از قرآن نیز صریحا می‌گوید؛ «ای پیامبر در برابر کسانی که بسیاری از مواهب زندگی را تحریم کردند اعلام کن، چه کسی زینت، آرایش و زیبایی‌هایی را که خداوند از درون طبیعت برای بندگانش بیرون کشیده حرام کرده است.» همچنین رسول اکرم(ص) فرموده‌اند: «بازی و بازیچه داشته باشید که دوست ندارم در دین شما فقط خشونت باشد.»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار