کد خبر: ۲۳۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 17 May 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با سران طوایف و معتمدان قشر بسیج عشایری که به مناسبت هفته بسیج عشایری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص ایام بهار و نزول رحمت باران در بعضی نقاط استان امسال باید به عنوان اطلس مهاجرت و عشایری ثبت شود و به نظر می‌رسد چنین کاری تاکنون انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از عشایر به عنوان مرزبانان اصلی کشور یاد کرد و افزود: باید بانکی از نیازمندی‌های عشایر استان در دست باشد و عشایر در قالب یک تعاونی به صورت شناسنامه‎دار فعالیت داشته باشند و فرآوردهای دامی، دامپروری، امور دامپزشکی و پیشگیری و در آن مشخص باشد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه سیستان بلوچستان استان پهناوری است نباید نیازمندی‌های مردم منطقه نظیر تخم‎مرغ و مرغ و غیره از جای دیگر تامین و وابسته به شهرهای اطراف باشیم.

وی خاک سیستان و بلوچستان را کیمیا خواند و به تبیین تنوع طبیعی این استان پرداخت و تصریح کرد: با کمک مسؤولان باید اطلس مرزنشینی را تعریف کنیم و در مقام دفاع از آن بپردازیم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه وظیفه ما دفاع از کیان نیازمندی‎های محرومان این منطقه است بیان داشت: باید آستین همت را بالا زد و اصالت‌ها را در نظر گرفت و زمینه را فراهم کنیم تا عشایر جایگاه واقعی خود را به معنای واقعی کلمه پیدا کنند.

گفتنی است، 29 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج عشایری به فرمان امام راحل (ره) است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار