معاون اوقاف مازندران
معاون حقوقی، ثبتی و امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 305 پرونده حقوقی موقوفات استان در مراجع قضایی تعیین تکلیف شد، گفت: 85 درصد آرا به‌نفع موقوفات صادر شد.
کد خبر: ۲۲۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 14 May 2016
 به گزارش تابناک مازندران، مجتبی باقرزاده در نشست هم‌اندیشی حقوقی ویژه روسای ادارات، مشاوران حقوقی و کارشناسان حقوقی ثبتی اوقاف مازندران اظهار کرد: اخذ سند مالکیت باید مورد توجه قرار گیرد چراکه با داشتن سند مالکیت موقوفات بهتر می‌توانیم در دعاوی حقوقی موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به احراز اصل وقفیت توجه شود چراکه با عدم احراز وقفیت موقوفه متزلزل شده و خسارت جبران ناپذیری متحمل می‌شود، افزود: دادخواست حقوقی باید به‌موقع و اعتراض بر ثبت‌ها برای جلوگیری از اخذ سند مالکیت موقوفات توسط اشخاص پیگیری شود.

معاون حقوقی، ثبتی و امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: کارشناسان حقوقی باید پرونده‌ها را منظم آماده و از ظرفیت مشاوران و وکلای حقوقی در تنظیم دادخواست و لوایح حقوقی بهره‌گیری کنند.

باقرزاده تاکید کرد: از تصمیمات احساسی در طرح دعاوی جدا خودداری شود، چراکه اصل بر طرح دعوا داشتن دلایل و مستندات محکم است.

وی با بیان اینکه حضور وکلا و کارشناس حقوقی در جلسات دادرسی باید مستمر باشد، ادامه داد: پرونده‌های حقوقی باید به صورت منظم توسط کارشناس حقوقی در سامانه جامع ثبت و درج شود تا مورد رصد قرار گیرد.

معاون حقوقی، ثبتی و امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه طرح دعاوی مرتبط با خواسته و موضوع طرح از سوی کارشناسان حقوقی ادارات صورت گیرد، ادامه داد: طرح دعوا و شروع دعوا با توجه به تفویض اختیارات بر عهده ادارات است اما استرداد دعوا نیازمند حسب مجوز از اداره‌کل یا سازمان اوقاف است.

باقرزاده با بیان اینکه 305 پرونده حقوقی موقوفات مازندران در مراجع قضایی تعیین تکلیف شد، گفت: 85 درصد آرا در محاکم قضایی به‌نفع موقوفات صادر شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار