قابل توجه دستگاه های نظارتی و قضایی استان؛
مهران قدمگاه شهیدان گلگون کفن و نماد پایداری و استقامت مردم ایران و ایلام در جنگ تحمیلی 8 ساله بود.قرار گرفتن در نوک پیکان مقاومت در زمان جنگ دست آورد مرز نشینی برای مردم مهران بود
کد خبر: ۲۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 14 May 2016

 مهران قدمگاه شهیدان گلگون کفن و نماد پایداری و استقامت مردم ایران و ایلام در جنگ تحمیلی 8 ساله بود.قرار گرفتن در نوک پیکان مقاومت در زمان جنگ دست آورد مرز نشینی برای مردم مهران بود.آن روزها با تلخی هجوم دشمن دد منش و شیرینی شهادت ها و رشادتها و ایثارگری ها گذشت و اموز این مرز مشترک با کشور عراق برای مهران فرصتی شده تا گوشه ای از مرارتها و سختی های مرز نشینی جبران شود.

توسعه مرز مهران و ایجاد پایانه بین المللی بار و مسافر و تردد زوار و صادرات کالاهای مختلف از مرز مهران تا حدودی کام مردمان این دیار را شیرین کرده و ایجاد منطقه ویزه اقتصادی و استارت آزاده شدن منطقه تجاری مهران می رفت که این شیرینی را تکمیل نماید.ولی متاسفانه گویا دست هایی در کا است که این شیرینی به کام مردم تلخ شده و زمینه سواستفاده ها و رانت خواری در این منطقه را فراهم آورد.

وضعیت منطقه ویژه اقتصادی مهران از دو منظر قابل بررسی است،یکی بحث وضعیت موجود و اتفاقات نامیمونی که حول محور منطقه ویژه و زمینهای منطقه و ..... افتاده است و یکی دیگر پرونده منطقه آزاد که تا این لحظه به دلیل کم کاری ها و کم فروشی ها و ندانم کاری ها عقیم مانده است.در قسمت اول مطلب سعی داریم بیشتر در مورد اتفاقات و حاشیه های منطقه ویژه مهران سخن گفته و حول محور منطقه آزاد در شماره آینده بحث خواهیم کرد.

ایجاد منطقه ویژه تجاری مهران کوچکترین حق مردم این دیار پس از تحمل رنج ها و مشقتهای بسیار بوده و هیچکس نمی تواند منکر و نافی این حق باشد . حقی که در برابر رشادتها و شهادتها و رادمردی ها و ایثارگری مردم مهران و ایلام قطره است در برابر دریا.با استارت خوردن ایجاد منطقه تجاری از همان روزهای اول و واگذاری این منطقه به شرکت فلان و ........ تا به امروز شایعات بعضا نزدیک به حقیقت زیادی حول زمینها و اعتبارات منطقه ویژه اقتصادی مهران به گوش می رسد که چندان خوشایند نیست .

شنیده هایی که خبر از سوء استفاده ها و رانت هایی می دهند که در این خصوص میل شده است.در یکسال گذشته این اخبار مدام در محافل عمومی و خصوصی و در بین عوام و خواص رد و بدل می شود که فلان عامل با نفوذ و فلان آقازاده از منطقه ویژه اقتصادی مهران سوءاستفاده مالی کرده و زمین برده و ...... در نتیجه این اخبار اذهان عمومی مشوش و نگران شده و عکس العمل منفی نشان می دهند.اولا اینکه اگر این اخبار ذره ای به واقعیت نزدیک باشد یعنی حقوق مردمی که برای این مرز و بوم خون داده اند ضایع شده است و رانت خواری و سواستفاده اینجا هم دست از سر مردم ایلام و مهران بر نمی دارد.دوم اینکه اگر این اخبار به طور کامل کذب هستند دیگر دلیلی برای پنهان کاری وجود ندارد.

شایعات و شنیده هایی به گوش می رسد که حتی پرونده برخی مقامات دخیل در این مورد در دادگاه مفتوح بوده و حتی رای هم صادر شده است.به هر حال شنیده ها از گوشه و کنار در این مورد زیاد است و نیاز است تا دستگاه های نظارتی و قضایی در این مورد ضمن نشان دادن حساسیت بیش از پیش دست آورد و نتیجه ای اگر حاصل شده است به اطلاع مردم برسانند.

حساسیت منطقه ویژه اقتصادی مهران و تاثیر مستقیم آن در زندگی مردم ایلام و مهران این مهم را بیش از پیش عیان می کند که دستگاه های نظارتی و قضایی باید در این مورد قاطعانه برخورد کرده و سوءاستفاده ای اگر شده است با آن برخورد کرده و به اطلاع مردم برسانند.اخبار و اطلاعات مربوط به منطقه ویژه تجاری مهران که به گوش می رسد چندان گوش نواز نبوده و در این بین سکوت دستگاه های نظارتی و قضایی چرایی این شایعات و شنیده ها را داغ تر کرده است.

مردم از خود می پرسند آیا این حقیقت دارد که فلان مسئول و فلان مدیرعامل و فلان آقازاده و ...... از موجودیت منطقه ویژه مهران سوءاستفاده کرده و حقوق مردم را پایمال کرده اند؟؟به هر حال جواب این پاسخ را اگر مقامات قضایی و نظارتی سریعتر به مردم بدهند این شنیده حقیقت و کذب بودنشان مشخص می شود.این حق مردمی است که برای ذره ذره این آب و خاک خون داده اند و جوانان خود را فدا کرده اند و هیچکس حق دست درازی به این حقوق مسلم را ندارد.

به عنوان نماینده افکار عمومی از دستگاه های نظارتی و قضایی تقاضا داریم قبل از اینکه حرف و حدیثها روان مردم را بیشتر آزرده کند در این مورد اظهار نظر کرده و با متخلفین احتمالی برخورد نمایند.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار