امام جمعه خرم آباد
امام جمعه خرم آباد گفت: در هر کشورجوان و جمعیت این دو عامل مهمترین سرمایه های جامعه به شمار رفته و موجب توسعه، امنیت و استقلال هستند.
کد خبر: ۲۲۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 14 May 2016

به گزارش تابناک لرستان ،آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه پرفضیلت شعبان، با اشاره به 24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو اظهار داشت: این رویداد در پی فتوای عالم مجاهد میرزا حسن شیرازی در سال 1270 شمسی روی داد که در پی این فتوا استقلال کشور حفظ و دست بیگانگان در اداره کشور قطع شد.


نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید به اینکه باید از این رویداد درس گرفت، تصریح کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری فرمان به حفظ استقلال کشور و قطع کردن دست بیگانگان داده است، امروز هم این فرمان آن اثر را خواهد داشت.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که امروز از طرف رهبر انقلاب اسلامی مطرح شده است، موجب اعتماد به نفس می‌شود و سرنوشت کشور در دست مردم قرار می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست مقاومتی لرستان به عنوان الگوی این امر برای سایر استان‌های کشور انتخاب شده است، افزود: همه باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنند، مسؤولان ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان را شناسایی و معرفی کنند.

میرعمادی اضافه کرد: ظرفیت‌هایی مانند وجود آب فراوان، جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر، نیروی جوان، صنایع دستی، معادن و منابع زیرزمینی، تولیدات و محصولات کشاورزی، کشت انواع گونه‌های گیاهی اعم از دارویی و زعفران در لرستان وجود دارد.

امام جمعه با یادآوری اینکه باید از پتانسیل نیروی جوان استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود، گفت: باید به جوانان میدان داده شود تا خودکفایی و اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند، اگر می‌خواهیم عزت کشور حفظ و دست بیگانگان قطع شود، باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

وی به 11 شعبان ولادت حضرت علی اکبر و همچنین روز جوان اشاره کرد و افزود: 11 شعبان روز ملی جمعیت نامگذاری شده است، زیرا جمعیت جوانان سرمایه هر کشوری محسوب می‌شوند، جمعیت جوان عامل مهمی در راستای حفظ امنیت، استقلال، پیشرفت و توسعه هر کشوری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان پیر شدن جمعیت کشور را مهم‌ترین خطر سیاسی و امنیتی دانست و بیان کرد: زوج‌ها باید به سمت فرزندآوری روی بیاورند، تک فرزندی دو و سه فرزندی پاسخ‌گوی آینده کشور نیست.

میرعمادی در ادامه سخنان خود درخصوص 26 اردیبهشت روز اعلام موضوعیت ننگین رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل 76 سال پیش فلسطین را اشغال کرد و تاکنون همه بحران و گرفتارهای منطقه به وسیله این رژیم اشغال‌گر است.

وی در پایان تنها راه علاج رهایی منطقه از این بحران‌ها را نابودی رژیم صهیونستی دانست و عنوان کرد: اسرائیل چند پایگاه خود را برای آموزش گروه‌های تکفیری اختصاص داده است و این گروه‌ها با جنگ در عراق و سوریه امنیت اسرائل را تامین می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار