تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت:670 پرونده هدیه ازدواج و یک هزار و 300 پرونده جهیزیه پشت نوبت داریم که منتظر دریافت خدمات و تسهیلات ازدواج از کمیته امداد هستند.
کد خبر: ۲۲۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 08 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، فرید محبی در نشست با مدیرعامل موسسه عترت بوتراب، با بیان اینکه کمیته امداد درجهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی ارائه می دهد، گفت: طرح تأمین جهیزیه نوعروسان و هدیه به دامادهای تحت حمایت از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد در این زمینه است.
وی ضمن تقدیر از همکاری بانی و اعضاء موسسه بوتراب در کمک به ازدواج جوانان تحت حمایت کمیته امداد استان، گفت: در سال گذشته این موسسه 11 میلیارد ریال جهیزیه و سبد کالا به مددجویان و زوج های تحت حمایت پرداخت کرده است.
محبی حجم محرومیت در استان را بسیار بالا عنوان و اظهار کرد: 34 هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد استان است که از این تعداد، 18 هزار خانوار در مناطق محروم با ضریب محرومیت 7 و 8 زندگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه منابع اختصاصی این نهاد جوابگوی همه نیازمندی های افراد تحت حمایت نیست، افزود: 670 پرونده هدیه ازدواج و یک هزار و 300 پرونده جهیزیه پشت نوبت داریم که منتظر دریافت خدمات و تسهیلات ازدواج از کمیته امداد هستند که امیدواریم با حمایت خیرین و جلب مشارکت‌های مردمی این تعداد افراد از تسهیلات جهیزیه بهره مند شوند.
محبی به وام های قرض الحسنه پرداختی کمیته امداد اشاره و بیان کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و 800 نفر در انتظار دریافت تسهیلات قرض الحسنه هستند که در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه هستیم. راه اندازی صندوق الحسنه امداد راهکاری برای جلب مشارکت خیران و مردم برای سرمایه گذاری در این زمینه است تا خیرین اعتبارات خود را دراین صندوق سرمایه گذاری کنند.
وی تأمین هزینه های درمانی 900 بیمار خاص و صعب العلاج را از دیگر نیازمندی های این نهاد برشمرد و خواهان همکاری خیرین موسسه عترت بوتراب در این زمینه شد.
موسسه عترت بو تراب یاری رسان مددجویان کمیته امداد
مدیر عامل موسسه خیریه عترت بوتراب در این نشست، با بیان اینکه موسسه خیریه عترت بوتراب از سال 92 فعالیت خود را شروع کرد، افزود: از جمله اهداف راه‌اندازی مؤسسه خیریه عترت بوتراب کمک به تأمین نیازهای اساسی و رفع تنگناها و مشکلات مختلف ایتام است و ایتام نیازمند را تحت حمایت خود قرار می دهد.
علی اصغر جوانشیر زمینه فعالیت این موسسه خیریه را آموزشی، اجتماعی و حمایت از ایتام برشمرد و افزود: هدف موسسه فقط کمک به ایتام نیست و در زمینه حل مسائل و مشکلات فرهنگی، مسکن و اشتغال نیز فعالیت دارد.
وی درخصوص تأمین هزینه های درمانی بیماران گفت: فعالیت موسسه در حوزه درمان این است که با معرفی افراد بیمار به گروه پزشکی شناسنامه درمانی برای بیماران تهیه و به صورت کلی مشکلات درمان را با همکاری پزشکان، کمیته امداد و تأمین اجتماعی رفع کنند.
جوانشیر با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده و بقای نسل در دین اسلام، از دیگر خدمات مهم این موسسه را کمک به ازدواج ایتام تحت حمایت برشمرد و گفت: یک هزار و 130 نفر از ایتام کمیته امداد استان، تحت حمایت این موسسه هستند و از خدمات متفاوت این موسسه بهره مند می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار