رئیس اداره تأمین اجتماعی بهشهر خبرداد:
رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان بهشهر گفت: 5100 نفر در این شهرستان بیمه قالی بافی هستند که بسیاری از آنها اصلا کار قالی بافی انجام نمی دهند و در اصناف دیگر مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۲۲۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 01 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد حسن ستونه در نشست با تشکل های کارگری شهرستان بهشهر به مناسبت روز جهانی کارگر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اظهار کرد: بسیاری از کارفرمایان به دلیل متحمل نشدن هزینه های بالا برای پرداخت حقوق واقعی کارگران؛ دستمزد واقعی بیمه شدگان را به تأمین اجتماعی اعلام نمی کنند زیرا کارفرما می خواهد حق بیمه کمتری به تامین اجتماعی بپردازد.

وی با بیان اینکه معدل دستمزد 2 سال پایانی ملاک پرداخت مستمری بازنشستگان است، افزود: با بررسی های انجام شده بیش از 60 درصد مستمری بگیران شهرستان بهشهر حداقل دستمزد را دریافت می کنند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان بهشهر از طلب 35 میلیارد تومانی تامین اجتماعی شهرستان بهشهر از سازمان ها، اداره ها و کارخانه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: زمانی که منابع سازمان تامین اجتماعی تهدید می شود خدمات آن نیز کاهش پیدا می کند.

ستونه اظهار کرد: تامین اجتماعی بهشهر ماهیانه 5 میلیارد تومان حق بیمه از مردم دریافت می کند در حالی که 10 درصد بازنشستگان کل استان مازندران در بهشهر است که به آنها 11.5 میلیارد تومان حقوق پرداخت می شود و همچنین 600 نفر در شهرستان بهشهر بیمه بیکاری دریافت می کنند که به هر کدام ماهیانه 812 هزار تومان پرداخت می شود.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان بهشهر با اعلام اینکه 5100 نفر در این شهرستان بیمه قالی بافی هستند، تصریح کرد: بسیاری از این افراد اصلا کار قالی بافی انجام نمی دهند و در اصناف دیگر مشغول به کار هستند در حالی که دولت برای هر بیمه شده قالی بافی 200 هزار تومان یارانه می دهد یعنی بر سر سفره ای نشستند که حق آنها نیست و از طرفی بسیاری از قالی بافان واقعی بیمه نیستند که حق آنها نیز ضایع شده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار