کد خبر: ۲۲۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 01 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: این شرکت در معادن مس کشور قزاقستان سرمایه‌گذاری کرده است.

  محمود سیدی در این باره گفت: در حال حاضر عملیات استخراج در معدن مس گلدی در قزاقستان آغاز شده و تاکنون باطله‌برداری بیش از 120 هزار تن سنگ اکسیده از معدن انجام شده و برای ادامه راه نیازمند همکاری‌هایی از سوی دولت قزاقستان برای تسهیل صدور روادید و ویزای سرمایه‌گذاری و کار و تسریع در روند صدور مجوز برداشت در معدن مس گلدی هستیم و امیدواریم همکاری لازم در این خصوص از سوی وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان صورت گیرد.

سیدی در مورد آخرین وضعیت پهنه معدنی D19 گفت : آنومالی دی 19 در مجاورت تاسیسات عظیم مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو قراردارد و با توجه به ذخیره باقی مانده در این معدن که حداکثر تا 7 سال آینده به اتمام می رسد، تلاش داریم تا هر چه سریعتر مجوز محیط زیست را برای بهره برداری از این معدن که بطور مشترک، ما و سنگ آهن مرکزی در آن سهیم هستیم دریافت کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از این آنومالی در محدوده منطقه حفاظت شده حیات وحش قرار گرفته و ما نیز خود را مکلف به رعایت تمامی ضوابط زیست محیطی کرده‌ایم، با این وجود سازمان محیط زیست که قرار بود تا پایان سال گذشته تعیین تکلیف کند، هنوز مجوز بهره‌برداری از آنومالی «دی۱۹» را صادر نکرده است.

سیدی تاکید کرد : ما دغدغه‌های سازمان محیط زیست را بخوبی درک می کنیم و قول هر گونه همکاری را داده‌ایم کما اینکه با آغاز بهره‌برداری از معدن چادرملو در دل کویر مرکزی و در فاصله 180 کیلومتری یزد، اقدام به ایجاد بیش از 80 هکتار فضای سبز کردیم و نه تنها حیات وحش منطقه را برهم نزدیم بلکه امکان امنیت بیشتری برای زیستگاه جانداران فراهم کردیم، اکنون نیز خود را متعهد به ایجاد محیطی مناسب و منطبق با اکولوژی زیستی منطقه می‌دانیم.

وی با اعلام خبر افزایش 105 درصدی سرمایه‌ این شرکت در سال جدید گفت: این افزایش سرمایه که پس از تائید سازمان بورس به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران نیز رسید، برای تکمیل پروژه‌های در دست اقدام و جبران هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشارکتی به مصرف می‌رسد. این طرح‌ها شامل تکمیل طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان، طرح احداث کارخانه فولاد ثامن اردکان، طرح احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی، تکمیل طرح تامین آب از اجرای شبکه فاضلاب شهر اردکان، طرح توسعه ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان و سایر سرمایه‌گذاری‌ها مشارکتی هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار