نوزدهمین کنگره ملی و هفتمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران، 9 الی 11 شهریور ماه سال جاری، با حضور اساتیدی از کشورهای آلمان، اسپانیا، ترکیه و پاکستان در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 30 April 2016
نوزدهمین کنگره ملی و هفتمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران،  9 الی 11 شهریور ماه سال جاری، با حضور اساتیدی از کشورهای آلمان، اسپانیا، ترکیه و پاکستان در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک تبریز، اصغر اصغری مقدم، رییس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه این کنگره با شعار "بحران آب" برگزار خواهد شد، گفت: زیست شناسی گیاهی (فیزیولوژی گیاهی، سیستماتیک و اکولوژی گیاهی، سلولی و تکوینی گیاهی)، زیست شناسی جانوری (فیزیولوژی جانوری، بیوسیستماتیک جانوری و اکولوژی جانوری، بافت و جنین شناسی)، زیست شناسی سلولی و مولکولی (بیوشیمی و بیوفیزیک، ژنتیک، علوم سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی)، زیست شناسی کاربردی (بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی، محیط زیست و منابع طبیعی) از جمله محورهای اصلی این کنگره است.

وی افزود: علاقمندان برای ارسال مقاله تا 15 اردیبهشت سال جاری فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره واقع در دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز ارسال نمایند.

اصغری مقدم، اضافه کرد: پرفسور شارلوته پوشن ریدر، از دانشگاه بارسلونا اسپانیا، پرفسور پتر ایلز از دانشگاه لایپزیگ آلمان، پرفسور محمد اشرف، از دانشگاه بنیاد علم پاکستان و پرفسور اسماعیل چکماک، از دانشگاه سابانچی ترکیه، سخنرانان کلیدی و خارجی  این کنگره می باشند.

به گفته وی، این کنگره با همکاری انجمن زیست شناسی ایران و با شرکت زیست شناسان و پژوهشگران این رشته از داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

همین گزارش حاکی است؛جلسات نقد و بحث، میزگرد های علمی- دانشجویی، تجلیل از پیش کسوتان زیست شناسی کشور، برگزاری نمایشگاه های کتاب، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و اجرای بازدیدها و گردش های شهری و برون شهری از برنامه های جنبی این کنگره اعلام شده است.

خبرنگار:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :