این خبر بروز رسانی می شود
دبير ستاد انتخابات استان ايلام گفت: بيش از 64 هزار نفر از ابتداي فرايند راي گيري تا ساعت 11 صبح در 2 حوزه انتخابيه ايلام و دهلران با حضور در شعبه هاي اخذ راي، در امر انتخابات مشاركت داشته و آراي خود را به صندوق ها ريختند.
کد خبر: ۲۲۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 29 April 2016
64هزارنفراز مرد استان ایلام آرای خود را به صندوق ریختند
دبير ستاد انتخابات استان ايلام گفت: بيش از 64 هزار نفر از ابتداي فرايند راي گيري تا ساعت 11 صبح در 2 حوزه انتخابيه ايلام و دهلران با حضور در شعبه هاي اخذ راي، در امر انتخابات مشاركت داشته و آراي خود را به صندوق ها ريختند. 
عبادالله باقري روز جمعه در گفت ‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 531 صندوق براي مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دو حوزه انتخابيه اين استان كار اخذ رأي را بر عهده ‌دارند كه از اين ميزان 335 شعبه مربوط به حوزه انتخابيه ايلام و 196 شعبه نيز مربوط به حوزه دهلران است.
وي با اشاره به‌ پيش بيني صندوق ‌هاي سيار براي اخذ راي مردم در نقاط مختلف اين استان افزود: مسير صندوق ‌هاي سيار در مناطق روستايي و عشايري استان تعريف ‌شده و در اطلاعيه ‌ها و آگهي ‌هاي قبلي مشخص ‌گريده و پيش ‌بيني‌ هاي لازم براي جمع آوري مردم اين مناطق شده است.
باقري اضافه كرد: مردم در ساعات اول آغاز راي ‌گيري در پاي صندوق‌ هاي راي حاضر شوند چرا كه احتمال تمديد زمان راي ‌گيري كم است و براي اينكه با مشكل مواجه نشوند در اين ساعات در شعب اخذ رأي حاضر شوند و رأي خود را به صندوق بي اندازند.
وي با بيان اينكه بيش از 435 هزار نفر واجد شرايط راي دادن در استان هستند، يادآور شد: 305 هزار نفر از اين ميزان در حوزه شمالي و 130 هزار نفر در حوزه جنوبي واجد شرايط راي دادن هستند و حدود يك هزار نفر راي اولي در اين مرحله مي ‌توانند در انتخابات شركت كنند.
دبير ستاد انتخابات ايلام ادامه داد: كسانيكه در مرحله نخست امكان راي دادن را پيدا نكرده اند در مرحله دوم مي‌ توانند در هر حوزه انتخابيه استان ايلام راي بدهد، اما كسانيكه در مرحله نخست در يك حوزه انتخابيه راي خود را به صندوق ها ريخته اند، در اين مرحله بايد در همان حوزه انتخابيه حضور پيدا كنند.
باقري با اشاره به اينكه كارت ملي و شناسنامه براي شركت در فرايند راي‌گيري الزامي است، گفت: اداره و پايگاه‌ هاي ثبت ‌احوال در استان فعال بوده و كساني كه كارت ملي خود را در دست ندارند با مراجعه به پايگاه ‌هاي ثبت ‌احوال، گواهي شناسه ملي براي اين افراد در اسرع وقت صادر خواهد شد.
استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و حدود 590 هزار نفر جمعيت كه از اين تعداد حدود 435 نفر واجد شرايط راي هستند داراي سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي (دو كرسي حوزه انتخابيه ايلام و يك كرسي حوزه انتخابيه دهلران) است.
رقابت براي تعيين نمايندگان مردم اين استان در مجلس دهم بين 2 نفر در حوزه انتخابيه دهلران و چهار نفر در حوزه انتخابيه ايلام روز جمعه (10 ارديبهشت) در 531 شعبه اخذ راي است.
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام آغاز شد
فرآیند رای گیری از واجدین شرایط استان ایلام در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با 21 استان كشور از ساعت هشت صبح روز جمعه 10 اردیبهشت در 531 شعبه اخذ رای آغاز شد.
به گزارش تابناک ایلام،531 صندوق برای مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالب 531 شعبه ثابت و سیار در 10 شهرستان و 16 بخش تابعه استان ایلام آرای مردم را جمع آوری می كنند.
بیش از 14 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی و اعضای شعب اخذ رای در فرآیند برگزاری انتخابات 10 اردیبهشت در این استان مشاركت می كنند كه چهار هزار و 630 نفر از این تعداد، عوامل نظارتی و 630 نفر نیز عوامل بازرسی هستند.
زمان برگزاری انتخابات براساس داعلام ستاد انتخابات كشور از ساعت 8 صبح تا 18 تعیین شده است ولی در صورت نیاز این زمان تمدید خواهد شد و متولدین 10 اردیبهشت سال 77 به قبل می توانند در انتخابات مرحله دوم شركت كنند.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام تاكید كرد: همه تمهیدات برای برگزاری باشكوه انتخابات و حضور حداكثری مردم استان در شعب اخذ رای شهری و روستایی فراهم شده تا حماسه دیگری از مشاركت مردم در تعیین سرنوشت خویش خلق شود.
حسین كلانتری گفت: امیدواریم مردم این استان همچون مرحله اول انتخابات در خلق حماسه ملی حضور پیشقدم باشند تا همچون ادوار گذشته شاهد برگزاری یك انتخابات سالم، قانونمند و با مشاركت حداكثری باشیم.
در حالیكه تنها دقایقی از آغاز رای گیری می گذرد شعب اخذ رای در اقصی نقاط استان شاهد حضور افرادی است كه تلاش می كنند در نخستین لحظات آرای خود را به صندوق ها بریزند و ضمن عمل به تكلیف شرعی و قانونی خود، بار دیگر حس مسئولیت پذیری و تعهدشان نسبت به آینده نظام و انقلاب را به اثبات رسانند.
استان ایلام با گستره 20 هزار كیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت كه از این تعداد حدود 435 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو كرسی حوزه انتخابیه ایلام و یك كرسی حوزه انتخابیه دهلران) است.
رقابت برای تعیین نمایندگان مردم این استان در مجلس دهم بین 2 نفر در حوزه انتخابیه دهلران و چهار نفر در حوزه انتخابیه ایلام روز جمعه (10 اردیبهشت) در 531 شعبه اخذ رای است.
حوزه انتخابیه ایلام با 2 كرسی در مجلس شورای اسلامی شامل (ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملكشاهی و سیروان) است و حوزه انتخابیه دهلران نیز با یك كرسی در مجلس شورای اسلامی شامل (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار