کد خبر: ۲۱۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 23 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»،مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۸۴۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی یزد هستند، گفت: ۲۸۰۰ نفر از خدمات بیمه بیکاری تامین اجتماعی یزد استفاده می‌کنند.
محمد صابری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۴۰ هزار نفر از جمعیت استان یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت:  ۱۹۳ هزار و ۹۱۶ نفر از این افراد در کارگاه‌ها فعالیت دارند.
وی افزود: حرف و مشاغل آزاد ۱۳ هزار و ۱۲۲ نفر، کارفرمایان صنفی ۵۵۹ نفر، قالی‌بافان ۱۳ هزار و ۸۴۳ نفر، رانندگان ۱۹ هزار و ۲۵۴ ، کارگران ساختمانی ۱۵ هزار و ۸۴۳ نفر ، بیمه بیکاری ۲۸۰۱ نفر، توافقی ۳۰۲۳، اختیاری ۱۲ هزار و ۴۹۶،  نفر از افراد بیمه شده تامین اجتماعی یزد را شامل می‌شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد در ارتباط با مجموع بیمه شده‌های اصلی تامین اجتماعی یزد گفت: مجموعا ۲۷۴ هزار و ۸۵۷ نفر بیمه شده اصلی از سازمان تامین اجتماعی در یزد خدمات می‌گیرند.
وی گفت: در طول سال ۹۴ سازمان تامین اجتماعی برای هزنیه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و هزینه‌های مقرری بیمه بیکاری هفت میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان هزینه کرده است.
صابری در ارتباط با مستمری‌بگیران خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار و ۹۰۰ نفر بازنشسته، ۳۰۰۴ نفر از کار افتاده و ۱۱ هزار و ۸۵۹ نفر فوتی و در مجموع ۵۰ هزار و ۷۶۳ نفر مستمری بگیر اصلی و ۱۱۹ هزار و ۴۱۸ نفر بیمه شده اصلی و تبعی از خدمات مستمری تامین اجتماعی یزد استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه استان یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، گفت: چهار صنعت کاشی و سرامیک، معدن، نساجی و فولاد چهار صنعت اصلی یزد هستند که حدود ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کاشی و سرامیک فعال هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد بیان کرد: در معادن بیش از ۱۴ هزار، نساجی نزدیک به ۱۵ هزار نفر و در فولاد نزدیک به ۴ هزار نفر شاغل هستند و از بیمه تامین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند.
صابری بیان کرد: ۴۸ درصد جمعیت بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان یزد در این چهارصنعت به صورت مستقیم فعال هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار