استاندار ايلام تاكيد كرد: انتقال صنوف آلاينده و مزاحم در محدوده مركزي شهر ايلام بايد امسال و با سرعت بيشتري انجام شود.
کد خبر: ۲۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 20 April 2016

استاندار ايلام تاكيد كرد: انتقال صنوف آلاينده و مزاحم در محدوده مركزي شهر ايلام بايد امسال و با سرعت بيشتري انجام شود.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مرواريد روز چهارشنبه در ديدار شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر ايلام اظهار كرد: شهرداري با وجود كمبود امكانات فعاليت هاي گسترده اي را با پشتوانه و همراهي اعضاي شورا براي بهبود وضعيت شهري مركز استان آغاز كرده كه رضايت نسبي مردم را بدنبال داشته است.
وي افزود: يكي از مهمترين مشكلات شهر ايلام فقر شديد زيرساخت ها و سرانه پايين جمعيتي است چرا كه در شرايط كنوني تخصيص اعتبارات دولتي به شهرداري ها بر اساس جمعيت صورت مي گيرد.
استاندار ايلام با اشاره به اينكه شهر ايلام به تنهايي حدود 35 درصد جمعيت استان را در خود جاي داده و محل رفت و آمد بيشتر اهالي استان است، يادآور شد: بدون شك اگر امكاناتي در اين شهر ايجاد شود تمامي مردم استان از نتايج آن بهره مند خواهند شد.
مرواريد طرح تعريض معابر شهري ايلام را از جمله برنامه هاي موفق اجرا شده توسط مديريت شهري به ويژه شهرداري دانست و خواستار تكميل اجراي آن با توجه به رضايت مندي عموم مردم شد.
وي با اشاره به معضل وجود صنوف مختلف در محدوده مركزي شهر ايلام تاكيد كرد: شهرك صنعتي مكاني را براي انتقال برخي از صنوف در نظر گرفته كه با انتقال آنها بخشي از مشكل ترافيك محدوده اصلي شهر برطرف مي شود.
استاندار ايلام طلب شهرداري از دستگاه هاي مختلف اجرايي را از مشكلات اين نهاد دانست و از معاونت عمراني استانداري خواست نسبت به اخذ بدهكاري دستگاه ها به شهرداري پيگيري هاي لازم را انجام دهد.
توسعه آرامستان، ايجاد روگذر در تقاطع هاي اصلي شهر و اصلاح هندسي بخشي از معابر از ديگر نكاتي بود كه استاندار ايلام در ديدار شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر ايلام بر آنها تاكيد كرد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار ايلام نيز در اين ديدار اظهار كرد: پارسال به لحاظ مالي يكي از سخت سال ها در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بود كه خوشبختانه با تلاش دولت به خوبي آن را پشت سر گذاشتيم.
شاپور پولادي ادامه داد: 615 ميليارد ريال اعتبار سال گذشته به شهرداري هاي اين استان از سوي دولت كمك شد كه 50 درصد اين مبلغ در اختيار شهرداري ايلام قرار گرفت.
وي يادآور شد: طرح اصلاح هندسي معابر و تعريض خيابان هاي شهر ايلام از مصوبات شوراي ترافيك بود كه با تلاش تمامي مجموعه ها به ويژه شهرداري اجرا شد و اكنون طرح در محدوده ميدان خيام تا ميدان شهدا در دست اجراست.
معاون استاندار ايلام از مشخص شدن مجتمع چشمه كبود براي انتقال صنف مصالح ساختماني شهر ايلام خبر داد و تاكيد كرد: اميدواريم امسال زمينه انتقال صنوف آلاينده به ويژه نمايشگاه هاي اتومبيل از محدوده مركزي به مكان جديد به منظور روان سازي ترافيك هسته مركزي شهر ميسر شود.
پولادي افزايش سرانه فضاي سبز را از برنامه هاي مجموعه مديريت شهري استان در شهر ايلام اعلام كرد و گفت: 50 هكتار از منطقه بوستان جنگلي چغاسبز به منظور جانمايي امكانات تفريحي و رفاهي در نظر گرفته شده و اين محدوده به يك منطقه نمونه گردشگري تبديل خواهد شد.
وي با اشاره به معضل ترافيك شهر ايلام گفت: نظارت و كنترل بر نحوه تردد امروزه تنها با نيروي انساني امكان پذير نيست و استفاده از امكانات هوشمند امسال در بخشي از تقاطع هاي شهري ايلام در دستور كار قرار مي گيرد.
شهردار ايلام نيز در اين ديدار گفت: شهرداري ايلام پارسال سالي پر چالش را پشت سر گذاشت در اوايل خرداد با معضل آتش سوزي جنگل هاي حاشيه شهر روبرو شديم كه با تلاش تمامي مجموعه اين بحران را پشت سر گذاشتيم.
يزدان قباديان افزود: آبان سال گذشته شهر ايلام با حادثه كم سابقه و ويرانگر سيل روبرو شد كه خسارت هاي بسياري به زيرساخت ها، تاسيسات و معابر اصلي شهر وارد كرد.
به گفته وي، مجموعه شهرداري با وجود كمبود اعتبارات و امكانات توانست بخش قابل توجهي از مسيرهاي پارك ملت، ميدان ارغوان، پل شهدا، خيابان هاي سمندري شمالي و جنوبي و به ويژه بلوار اصناف را از وجود آثار سيل پاكسازي و نسبت به مرمت نقاط آسيب ديده اقدام كند.
قباديان ادامه داد: پس از فارغ شدن از معضل وقوع سيل مركز استان خود را براي پذيرايي از زوار اربعين حسيني آماده كرديم و با تلاش تمامي نيروها فعاليت هاي گسترده در اين حوزه انجام گرفت به طوري كه روزانه حدود 120 تن زباله از سطح شهر جمع آوري مي شد.
شهردار ايلام با اشاره به مصوبه شوراي ترافيك استان مبني بر تعريض معابر و اصلاح هندسي بخشي از معابر شهري يادآور شد: اين طرح تاكنون در محدوده ميدان كشوري تا چهارراه رسالت و از چهار راه رسالت به سمت ميدان 22 بهمن اجرا شده ضمن اينكه از محدوده خيابان رسالت تا ميدان خيام نيز به اتمام رسيده و هم اكنون در محدوده ميدان خيام تا ميدان شهدا در دست اقدام است.
قباديان اعتبار عمراني هزينه شده در شهرداري ايلام طي سال گذشته را حدود 134 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اعتبار عمراني اين دستگاه پارسال تنها 40 ميليارد ريال بود ولي با تلاش مجموعه توانستيم اين حجم از فعاليت ها را انجام دهيم حال آنكه 62 درصد از درآمدهاي سال گذشته اين نهاد محقق شد.
وي اضافه كرد: شهرداري ايلام تلاش كرده وابستگي خود را به كمك هاي دولتي سال به سال كاهش دهد و با استفاده از امكانات خود و منابع درآمدي به شكل خودگردان فعاليت هاي عمراني و خدماتي را انجام دهد.
رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام نيز در اين ديدار گفت: شهرداري ايلام هم اكنون حدود 400 ميليارد ريال از دستگاه هاي دولتي طلب دارد كه اميدواريم با حمايت مديريت ارشد استان نسبت به اخذ اين طلب اقدام شود.
حجت الله حسن زاده اظهار كرد: معضل حاشيه نشيني از مشكلات شهر ايلام است كه نحوه خدمات رساني به ويژه در حوزه انتقال شبكه هاي آب، برق و گاز را به اين نقاط دشوار كرده است.
ساماندهي وضعيت دست فروشان، تكميل بوستان بانوان، تعيين تكليف وضعيت استخدامي نيروهاي شهرداري، توجه به زيرساخت هاي فرهنگي، نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي ، ايجاد پاركينگ طبقاتي و احداث روگذر از نكاتي بود كه در اين ديدار اعضاي شوراي شهر ايلام با استاندار ايلام در ميان گذاشتند.
در پايان اين ديدار استاندار، معاونين، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر و خبرنگاران رسانه هاي گروهي از طرح هاي عمراني، خدماتي و تعريض معابر شهري بازديد كردند.
6119/9002

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار