استاندار ايلام گفت: تفكيك جنسيتي مسائل و معضلات جامعه به هيچ عنوان راهكار حل مشكلات زنان نيست و بايد تلاش كنيم چنين فضايي در جامعه ايجاد نشود.
کد خبر: ۲۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 18 April 2016

استاندار ايلام گفت: تفكيك جنسيتي مسائل و معضلات جامعه به هيچ عنوان راهكار حل مشكلات زنان نيست و بايد تلاش كنيم چنين فضايي در جامعه ايجاد نشود.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مرواريد روز دوشنبه در ديدار با جمعي از زنان ايلامي اظهار كرد: دولت يكسري كارها و برنامه ها به صورت مشترك براي تمامي افراد جامعه اجرا مي كند اما مي توان در برخي حوزه ها مانند بهداشت و درمان و تربيت بدني فعاليت هاي انجام داد كه زنان راحت تر بتوانند به امورات خود بپردازند.
وي با بيان اينكه پارك بانوان شهر ايلام تنها يك اسم است و با ديگر پارك ها تفاوتي ندارد، خاطرنشان كرد: بايد پاركي مختص فعاليت هاي ورزشي زنان در شهر ايلام احداث شود.
وي تاكيد كرد: فعاليت هاي عمراني مناسبي در پارك چغاسبز شهر ايلام در حال اجراست كه اميدواريم قسمتي از اين فضا به پارك بانوان ايلام اختصاص داده شود.
استاندار ايلام گفت: برنامه هاي زيادي در حوزه زنان در دست اجراست اما آنچه نياز است اين است كه زنان خود به مسئولان استان كمك كنند و راهكارهاي اجرايي براي حل مشكلات اين قشر ارائه دهند.
مرواريد يادآور شد: دولت براي حل مشكلات در حوزه اشتغال، تسهيلات و امكانات بسيار خوبي در نظر گرفته است و زنان استان بايد با تشكيل تعاوني ها و يا تشكل هاي غيرتعاوني در زمينه جذب اين تسهيلات تلاش كنند.
وي تاكيد كرد: برنامه هاي بسيار خوبي در زمينه هاي عمراني، اجتماعي و فرهنگي در كشور در دست اجراست و به طور قطع در سال جديد آثار و نتايج رفع تحريم ها و برنامه هاي اقتصادي دولت با وجود اينكه از طرف برخي خصوصا در داخل بر عليه برجام بسيار گفته مي شود براي مردم ملموس تر خواهد شد.
وي تصريح كرد: برنامه ششم توسعه نيز در دست اجراست كه بزودي كميسيون هاي آن در استان تشكيل مي شود بنابراين از تمامي زنان فرهيخته و صاحبنظر استان دعوت مي شود در اين كميسيون ها حضور داشته باشند تا برنامه هاي تاثيرگذار مرتبط با حوزه زنان در برنامه ششم گنجانده شود.
استاندار ايلام گفت: امسال با همكاري كميته امداد و سپاه براي تمامي زنان بي سرپرست و بد سرپرست و خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد مسكن احداث مي شود كه عمليات اجرايي آن از هفته هاي آينده آغاز خواهد شد.
مرواريد افزود: اين منازل مسكوني به دليل جلوگيري از بروز برخي مسائل اجتماعي به صورت متفرقه احداث مي شود و در زمينه تامين زمين در تمامي شهرهاي استان به غير از شهر ايلام مشكلي وجود ندارد.
وي اظهار كرد: براي تامين مسكن افرادي كه تحت پوشش هيچكدام از نهادهاي حمايتي نيستند نيز از كمك و مساعدت خيرين مسكن ساز كشور بهره گرفته مي شود.
استاندار ايلام گفت: بر اساس آمارها وضعيت استان در حدود 80 درصد از شاخص ها از بسياري از استان هاي ديگر كشور مناسب تر است و نبايد با نامناسب جلوه دادن وضعيت استان فضاي ياس و نااميدي را در جامعه گسترش دهيم.
مرواريد اظهار كرد: بايد فضاي استان را به گونه اي معرفي كنيم كه بتوانيم امكانات و سرمايه هاي مركز و سرمايه گذاران را به استان جلب كنيم.
وي تاكيد كرد: ريشه بحث بيكاري به دوره هاي مختلف گذشته بازمي گردد و دولت تلاش دارد با پياده كردن تجربه دولت هاي گذشته اوضاع اقتصادي و اشتغال كشور را سامان دهد كه كار بسيار سختي است و نياز به زمان دارد.
وي تصريح كرد: نبايد با ناله كردن و انتقاد بي رويه از مشكلات روحيه افراد فعال و كارآفرين را ضعيف كنيم و به طور قطع در صورتيكه خودمان تلاش نكنيم و فقط نگاه مان به بيرون باشد امكان حل مشكلات و معضلات جامعه را نخواهيم داشت.
استاندار ايلام بيان كرد: اربعين يك ظرفيت بسيار مناسب براي توسعه و رونق اقتصادي استان است و خود مردم بايد تلاش كنند از اين فرصت به بهترين نحو بهره برداري كنند.
مرواريد تاكيد كرد: اربعين باعث معرفي و شناساندن استان به تمامي كشور شده و ارتباطات ما با مسئولان كشوري را گسترش داده است ضمن اينكه ورود گردشگران به استان از پيامدهاي غيرمستقيم اربعين است.
وي خاطرنشان كرد: با وجود اينكه در اين استان صنايع و شركت هاي بزرگ وجود ندارد اما تنها در سال هاي 93 تا 94 حدود 2 هزار ميليارد ريال به سپرده هاي مردمي در بانك هاي استان اضافه شده است كه از بركات و آثار اربعين است و نبايد ناديده گرفته شود.
وي با بيان اينكه اين استان با 12 هزار معتاد 23 امين استان كشور از نظر آمار معتادان است در حاليكه استان هاي همجوار ما در وضعيت قرمز هستند و آمار افراد تحت پوشش كميته امداد نيز به 13 درصد كاهش يافته است، اظهار كرد: بايد روحيه اميد و نشاط و شادابي به بدنه جامعه تزريق شود.
مشاور امور بانوان استاندار و مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري ايلام نيز در اين ديدار گفت: توانمندسازي، آموزش، توسعه و تقويت سازمان هاي مردم نهاد در حوزه زنان از مهمترين برنامه ها و اهداف دولت است.
كلثوم خليلوند اظهار كرد: دفتر زنان و خانواده استانداري ايلام نيز با نگاه ويژه استاندار و در راستاي اهداف نظام و برنامه هاي دولت و نيز فرمايشات مقام معظم رهبري برنامه ها و فعاليت هاي خود را پيش مي بد.
وي خاطرنشان كرد: تحكيم بنيان خانواده محور تمامي برنامه ها و فعاليت هاي حوزه زنان است زيرا در صورت نابودي بنيان خانواده جامعه نيز به زوال و انحطاط كشيده خواهد شد.
مشاور امور بانوان استاندار و مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري ايلام گفت: هم اكنون 80 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان در اين استان فعال است و كارگاه آموزشي به منظور توانمندسازي اين سازمان ها برگزار مي شود.
خليلوند اظهار كرد: 30 صندوق خرد روستايي نيز در استان راه اندازي و به حدود 30 زن كارآفرين روستايي در تمامي شهرستان هاي استان تسهيلات كم بهره پرداخت شده است.
وي بازديد مستمر از خانه سالمندان، اورژانس اجتماعي، بند نسوان زندان مركزي و انعقاد تفاهم نامه با دستگاه هاي اجرايي مختلف را از جمله فعاليت هاي دفتر زنان و خانواده استانداري عنوان كرد.
وي تاكيد كرد: اقداماتي هر چند ناچيز در حوزه زنان در اين استان در حال پيگيري و اجراست و اميدواريم خروجي اين برنامه ها به بهبود وضعيت زنان استان منجر شود.
در اين ديدار جمعي از زنان ايلامي دغدغه ها، مسائل و مشكلات حوزه زنان استان را با استاندار ايلام در ميان گذاشتند.
6032/6034

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار