مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران گفت: بیش از 70 طرح از نخبگان مازندرانی در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران مورد حمایت قرار گرفت.
کد خبر: ۲۱۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 18 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمدهادی موذن با اشاره به اینکه از سال 94 براساس فرمایش رهبری، حمایت از طرح‌ها و ابتکارات بسیجیان را در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: در این راستا بیش از 70 طرح از نخبگان مازندرانی در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران مورد حمایت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت سازمان بسیج علمی مازندران حمایت از طرح های همسو با اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این راستا بیشتر تلاش شد تا از طرح ها و ابتکاراتی که در جهت کاهش مصرف انرژی بودند حمایت شود.

موذن تصریح کرد: طرح هایی همچون افزایش بهره وری تولید عسل، تبدیل زباله، طرح فازیاب غیر تماسی و پوشش دار کردن بذرهای گیاهی نمونه ای از طرح های مورد حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران در سال 94 و 95 به شمار می رود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران درباره مشارکت در نمایشگاه‌های ابتکارات و اختراعات استانی نیز گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران در نمایشگاه های رویش دماوند بابل، نمایشگاه پارک علم و فناوری در دانشکده علوم کشاورزی ساری، نمایشگاه مجمع اقشار بسیج استان و نمایشگاه بسیج صنعت و معدن مازندران مشارکت داشت.

موذن با بیان اینکه چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات بسیجیان استان در 3 و 4 آذر ماه سال 94 برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه متشکل از 107 طرح برگزیده با حضور استاندار، فرمانده سپاه کربلا، مدیران کل مرتبط و کارشناسان دستگاه های اجرایی افتتاح و در دو روز معرض دید عموم قرار داده شد.

وی افزود: کارشناسان پس از بازدید از نمایشگاه معتقد بودند چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات بسیج مازندران بهترین نمایشگاه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سال بوده است که با استقبال زیادی روبرو شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران درباره فعالیت مراکز رشد این سازمان عنوان کرد: مراکز رشد شهید سهراب بخشی در دانشکده فنی امام محمدباقر ساری و مرکز رشد شهید بهرامی واقع در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران بیش از 3 سال است که در اختیار مخترعان و مبتکران بسیجی قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: مرکز رشد غرب استان نیز تجهیز شده و در سال 95 به بهره برداری می رسد.

موذن از انعقاد تفاهم نامه‌ای میان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران و مرکز آموزشی علمی کاربردی استان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه برای ایجاد 4 مرکز رشد منعقد شد که تا به امروز پیشرفت های خوبی را شاهد بوده ایم و اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد.

ویتصریح کرد: با مراکز رشدی که در شهرستان های ساری، آمل، نوشهر، چالوس و تنکابن ایجاد شده، نیازمندی محترعان و مبتکران بسیجی برای دستیابی به کارگاه مورد نیاز و آزمایشگاه‌های علمی رفع شده است.

موذن خاطرنشان کرد: در آخرین رتبه ای که از فعالیت های سازمان های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور از عملکرد 3 ماهه سوم اعلام شد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران رتبه اول را در کشور به دست آورد.

وی حمایت از طرح های تخصصی را سیاست سازمان بسیج علمی دانست و گفت: در ثبت نام اعضا نیز به تخصص و مهارت توجه می کنیم به طوری که بیش از 1300 نفر عضو سازمان در مازندران ثبت شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار