با گذشت چند روز از وقوع بارندگی های شدید و سیل در شهرستان سیروان هنوز آب شرب شهر لومار کدر بوده و به همین خاطر سلامتی مردم در معرض تهدید است.
کد خبر: ۲۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 18 April 2016
با گذشت چند روز از وقوع بارندگی های شدید و سیل در شهرستان سیروان هنوز آب شرب شهر لومار کدر بوده و به همین خاطر سلامتی مردم در معرض تهدید است.

 به گزارش تابناک ایلام،با گذشت چند روز از وقوع بارندگی های شدید و سیل در شهرستان سیروان هنوز مردم شهر لومار از پیامدها و آثار آن خلاص نشده اند.

یکی از اثرات بارندگی های شدید هفته گذشته گل آلود و قطع شدن چند روزه آب شهر لومار بود که باعث کلافگی مردم این شهر شد.

بعد از گذشت دو روز از قطع شدن آب شهر لومار، مدیر آب و فاضلاب شهری سیروان از رفع مشکل گل آلود بودن و وصل شدن آب این شهر خبر داد(اینجا کلیک کنید).

بر خلاف گفته مسئولان مربوطه مبنی بر سالم بودن آب شرب شهر لومار بعد از وصل شدن آب این شهر باز گل آلود بوده و همچنان مهمان خانه این شهروندان است که همین مسئله کارشناسان بهداشت استان را به شهرستان کشاند.

آب شهر لومار هنوز برای آشامیدن مناسب نیست

علی دلپیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین در خصوص وضعیت آب شرب شهر لومار گفت: امروز کیفیت آب آشامیدنی توسط گروه ها و کارشناسان مختلف مورد آزمایش قرار گرفت.

این مسئول اظهار کرد: هنوز کدورت آب شرب شهر لومار به علت سیل بالا بوده و تا پایین آمدن میزان کدورت، آب این شهر برای مصرف آشامیدنی مناسب نیست.

وی با توصیه به شهروندان که بعد از هر سیل از آبی که در شبکه شهری جریان دارند تنها برای مصارف بهداشتی استفاده نمایند، افزود: بهتر است شهروندان برای پیشگیری از بیماری های گوارشی تا رفع کدر بودن آب، از آب جوشیده یا بسته بندی شده برای مصارف آشامیدنی استفاده نمایند.

با این وضعیت آب آشامیدنی شهر لومار، سلامتی مردم این شهر در معرض تهدید است و می طلبد مسئولانی مربوطه چاره ای بیندیشند و مردم را از این مشکل که سلامتیشان را تهدید می‌کند رها کنند./م



منبع:سیروان نوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار