کد خبر: ۲۱۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 18 April 2016
تابناک گیلان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به تکمیل ظرفیت بیشتر مساجد برای اعتکاف در استان اشاره کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 11 هزار نفر معتکف در گیلان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده عصر امروز در جلسه تمهید مقدمات برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد منتخب گیلان اظهار کرد: امسال در 100 مسجد نقاط مختلف استان زمینه اعتکاف فراهم شده و 20 مسجد در شهرستان رشت است.

وی، 58 درصد از معتکفان در سال 94 را بانوان عنوان کرد و افزود: سال گذشته 70 درصد از معتکفان جوان بودند ضمن اینکه 40 درصد از آنها تحصیلات دانشگاهی و حوزوی داشتند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم 11 هزار نفر امسال برای اعتکاف در استان ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: امسال روزه‌داری، عبادت فردی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و اعتکاف تخصصی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در اعمال اعتکاف است.

گلمیرزاده از برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی در گیلان خبر داد و بیان کرد: تعدادی از مساجد شهر رشت به اقشار مذکور اختصاص پیدا کرده است.

*اعتکاف زوج‌های جوان در رشت

وی به اختصاص یک مسجد به زوج‌های جوان برای اعتکاف در شهر رشت اشاره کرد و گفت: مدت سه روز زوج‌هایی که در سال نخست ازدواج هستند در مسجدی جداگانه در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی معتکف می‌شوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال اعتکاف از اذان صبح دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و در مغرب چهارم اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

گلمیرزاده به استقبال معتکفان در سال‌های گذشته که امسال دوباره ثبت‌نام کردند، اشاره کرد و یادآور شد: در بسیاری از مناطق ظرفیت ثبت‌نام از معتکفان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه افراد جدید می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: اداره مذکور به طور شبانه‌روزی در خدمت معتکفان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، مساجد جامع در شهرهای دیگر را پاسخگوی ثبت‌نام از معتکفان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه چهار روز به برگزاری اعتکاف باقی‌مانده‌، ظرفیت بسیاری از مساجد تکمیل شده و نشان‌دهنده استقبال مردم از این فریضه دینی است.

گلمیرزاده با اشاره به وجود محدودیت‌های مکانی برای ثبت‌نام از معتکفان، تصریح کرد: یک مسجد ویژه دانش‌آموزان دختر مشخص می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار