معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب گفت: برای تثبیت وضعیت آبی شهرهای مهم ساحلی استفاده از آبشیرین‌کن‌ها و بومی‌سازی دانش تولید آن در کشور سرعت می‌یابد.
کد خبر: ۲۱۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 17 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شاهین پاکروح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان این‌که اولویت شرکت آب و فاضلاب در توزیع اعتبارات در سال 95 با رویکرد تثبیت وضعیت آبی در شهرهای بحرانی و ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از ظرفیت آبشیرین‌کن‌ها خواهد بود، اظهار کرد: به دنبال برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اجرای پروژه‌ها هستیم.
 
وی افزود: کشورهای منطقه خلیج فارس میزان بهره‌برداری از آبشیرین‌کن‌ها را به سرعت توسعه داده‌اند و باید متناسب با نیاز و شرایط شهرهای ساحلی نسبت به بهره‌برداری از ظرفیت آبشیرین‌کن‌ها اقدام کنیم؛ در این زمینه ملاحظات زیست محیطی و توجه به اکولوژی منطقه نیز اهمیت فراوانی دارد.
 
معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بخش آب را بومی‌سازی دانش ایجاد، ساخت و توسعه این واحدها در داخل برشمرد و اضافه کرد: انتقال دانش ساخت آبشیرین‌کن‌ها و افزایش میزان بازدهی و کارآیی آن‌ها از یکسو و تامین اعتبار کافی برای ایجاد آن در شهرهای ساحلی به خصوص با استفاده از توان بخش خصوصی ضرورتی مهم و اولویتی ویژه به‌ شمار می‌رود.
 
پاکروح با بیان این‌که باید متناسب با نیازهای جمعیتی یک منطقه و افق جمعیتی آن نسبت به تامین منابع پایدار آبی اقدام کرد، افزود: اجرای طرح‌های آمایش سرزمینی و نیازسنجی در افق آینده توسعه شهرها باید در بحث تامین آب مورد توجه قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: بارش باران در سال جاری به خصوص طی روزهای اخیر افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد، اما با با توجه به اقلیم کشورمان و محدودیت‌های بارش در بسیاری از نقاط کشور، اندیشیدن تدابیر لازم برای تامین منابع آبی پایدار برای شهرهای مختلف ضروری است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
 
معاون شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد: صنعت آب و فاضلاب در اثر برخی تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود بر سر راه تامین اعتبار اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی متحمل فشارهای زیادی شده است، اما به واسطه تدابیر صورت گرفته و همراهی خوب دولت یازدهم و رفع تحریم‌ها شاهد رونق گرفتن پروژه‌های آب و فاضلاب در کشور خواهیم بود، البته در این حوزه توجه به ابعاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در ساختار این صنعت نیز جدی گرفته شده است و با دقت پیگیری می‌شود.
 
پاکروح در ادامه به چالش‌های بخش آب و فاضلاب در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین آب شهرها در استان گام‌های خوبی برداشته شده است و اکنون در غرب هرمزگان و مرکز توسعه خوبی را شاهد هستیم و در زمینه شهرهای شرقی استان نیز سرمایه‌گذاری مناسبی در جریان است و به دنبال منابع جایگزین برای تامین آب شهر بندرعباس هستیم که باید به این روند شتاب بیشتری داده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال 95 مطالعات لازم در این زمینه نهایی و گام‌های عملی در این بخش تسریع خواهد شد تا عطش آبی هرمزگان نیز کاهش یافته و از حجم مشکلات مردم کاسته شود.
 
این مسئول افزود: آب یکی از بسترهای توسعه پایدار در یک منطقه است و از آنجا که سواحل جنوبی ایران در کانون توسعه جمعیتی و سرمایه‌گذاری قرار گرفته باید در این باره عزم بیشتری داشته باشیم تا تنش‌های آبی در استان به حداقل برسد.
 
پاکروح گفت: مهم‌ترین نیاز توسعه جمعیتی در یک منطقه آب و برق است و هزینه‌های توسعه شبکه‌های آب و آبرسانی به مناطق مختلف یک شهر بالاست و می‌باید متناسب با سیاست‌گذاری‌ها در این بخش نسبت به توسعه شبکه آبرسانی اقدام کرد و از هزینه‌های بعدی آن که ناشی از نفوذ به بافت ساخته شده شهری است، اجتناب کرد.
 
شاهین پاکروح معاون شرکت آب و فاضلاب کشور برای معارفه امین قصمی به عنوان مدیرکل جدید آب و فاضلاب شهری هرمزگان به بندرعباس سفر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار