مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایجرود از اجرای طرح فلاح برای مددجویان این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 16 April 2016
حسن سهرابی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای تعمیق باورهای دینی مددجویان ارائه آموزش‌های مختلف در موضوعات دینی است.

وی با اشاره به اینکه به منظور ارائه این آموزش‌ها طرح فرهنگی و مذهبی فلاح در شهرستان ویژه گروه‌‎های مختلف مددجویی اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح فلاح به صورت چهره به چهره و همچنین به صورت گروهی برای زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین به صورت خانوادگی اجرا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه سال قبل طرح فلاح برای یک هزار و 100 مددجوی ایجرودی اجرا شد، اضافه کرد: در این دوره آموزشی موضوعات دینی شامل رعایت شئونات و ظواهر اسلامی در منزل و جامعه، تقویت ارتباطات مثبت اجتماعی خانواده های تحت حمایت، احکام فقهی به مددجویان آموزش داده شد.

سهرابی با بیان اینکه در مجموع موضوعات اعتقادی، احکام، اخلاقی و سیره ائمه معصومان (ع) از جمله موضوعات آموزشی در طرح فلاح است، تصریح کرد: اغلب طرح فلاح در مناسبت‌های دینی و مذهبی از جمله ماه‌های محرم و ماه رمضان و اغلب برای مددجویان در مناطق روستایی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته علاوه بر طرح فلاح آموزش‌های گروهی در سایر موضوعات نیز به مددجویان ارائه شد، اضافه کرد: به منظور پایداری زندگی‌های مددجویی دوره آموزشی مهارت‌های زندگی نیز ویژه زوج‌های جوان برگزار شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه سال قبل 111 مورد آموزش گروهی در ایجرود اجرایی شد، تصریح کرد: قریب به 3 هزار مددجو در این دوره حضور داشتند.

سهرابی ادامه داد: دوره پیشگیری از اعتیاد‌، برگزاری همایش با موضوع مناسبت‌های مختلف، نوعروسان‌، مشاوره‌های گروهی‌، نشست نماز و توانمندسازی از جمله دوره‌هایی است که توسط کمیته امداد ایجرود برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح شوق زیارت نیز 80 نفر از مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس اعزام نشده بودند، به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه طرح شوق زیارت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین اجرایی شد، افزود: امسال نیز جمعی از مددجویان با کمک کمیته امداد و مشارکت خیرین به زیارت حرم امام رضا (ع) اعزام خواهند شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار