گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: یهودیان از جمله نژادهایی هستند که خودشان را برتر از دیگر نژادها می‌دانند و به تعبیر قرآن خودشان را دوستان و فرزندان خداوند تصور می‌کنند و این نژادپرستی تا آنجا ادامه دارد که حتی حاضر نیستند کسی وارد دین یهود شود.
کد خبر: ۲۱۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 15 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، نقش نیروزهای مسلح کشور در دفاع از مردم و لزوم تجهیز ایران به سلاح های جنگی دو محور مهم خطبه های این هفته آیت الله طباطبائی نژاد، بود.

امام جمعه اصفهان، اظهار کرد: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی است که پناه همه مردم است و نه تنها ارتش بلکه همه نیروهای مسلح باید پناه مردم باشند و این نمی شود که نیروهای مسلح یک روز از یک عده مردم و روز دیگر از عده دیگری از مردم دفاع کند. با این کار چیزی از آن ها نمی ماند که ارتش در این زمینه انصافا خوب عملکرده است.

وی با اشاره به روز دوم اردیبهشت روز تاسیس سپاه پاسداران افزود: نیروهای مسلح باید اصلاح امور، رشد سیاسی و دینی و رشد سلاح جنگی را در پیش بگیرند. باید این قدر سلاح جنگی داشته باشیم که کسی جرات نکند ایران اسلامی را تهدید کند. اگر تهدید هم نمی شویم طبق آیات قرآن باید خود را تجهیز کنیم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: امروز از هرکجای دنیا تهدید می شویم باید سلاح هایمان توانایی رسیدن به آنجا را داشته باشد  چراکه دشمنان  اگر قدرت نظامی ما کم باشد از پای نخواهند نشست. اگر اسرائیل یک لحظه تصور کند ما نمی توانیم نابودش کنیم قطعا حمله می کند.

وی افزود: یهودیان از جمله نژادهایی هستند که خودشان را برتر از دیگر نژادها می‌دانند و به تعبیر قرآن خودشان را دوستان و فرزندان خداوند تصور می‌کنند و این نژادپرستی تا آنجا ادامه دارد که حتی حاضر نیستند کسی وارد دین یهود شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در دنیای امروز نیز رفتارهای نژادپرستانه‌ای در کشورهایی که ادعای آزادی و برابری دارند، دیده می‌شود، حتی تا همین چند سال قبل در آمریکا تاکسی‌های سفیدپوستان و سیاهان از هم جدا بود.

وی تصریح کرد:‌ بیشترین جنگ‌ها و نزاع‌ها در طول تاریخ به خاطر امتیازاتی بوده که برخی برای خود متصور بودند؛‌ حتی در ایران ما نیز پادشاهانی بودند که مردم را به چند دسته تقسیم می‌کردند و برای مثال پیله‌وران از حق تحصیل برخوردار نبودند.

طباطبائی‌نژاد اظهار داشت:‌ اسلام تمام امتیازات را حذف کرد و تنها برتری انسان‌ها را تقوا دانست، پیامبر نیز پس از رسالت با اعلام اینکه تفاوتی میان سفید و سیاه و عرب و عجم نیست، این مسئله را تأکید کرد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار