رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داور دربی 82 بین استقلال و پرسپولیس مشخص نشده و گمانه‌زنی‌ها در این زمینه ادامه دارد.
کد خبر: ۲۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵ 13 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فریدون اصفهانیان  در حاشیه دیدار خود با جمعی از داوران هیئت فوتبال استان اردبیل در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد داور دربی 82 اظهار کرد: ما در هر بازی به ویژه بازی دربی تلاش می‌کنیم تا داورانی را انتخاب کنیم تا از نظر تجربه توانمندی دانش داوری و آمادگی جسمانی در مطلوب‌ترین شرایط قضاوت باشند.

وی گفت: داور دربی 82 بین استقلال و پرسپولیس مشخص نشده و گمانه‌زنی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبالگفت: قطعا داورانی را انتخاب خواهیم کرد که اشتباهات گذشته را کمتر تکرار کنند و در بهترین شرایط روحی و روانی باشند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد مطرح شدن نام محسن ترکی به عنوان داور این بازی گفت: کمیته داوران تاکنون در این زمینه تصمیمی نگرفته و ما با هیچکس در زمینه انتخاب قطعی داور دربی صحبتی نکردیم و صحبت‌های مطرح شده در هیئت‌ها جز گمانه‌زنی بیش نیست.

اصفهانیان ادامه داد: قطعا قبل از بازی داور بازی انتخاب و به خود وی ابلاغ می‌شود و در روزهای آینده نیز اسامی داوران دربی را منتشر خواهیم کرد.

انتظار رفتار حرفه‌ای از مربیان و بازیکنان داریم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اظهارات برخی بازیکنان ملوان در مورد نحوه قضاوت داوران عنوان کرد: با احترام به همه مربیان، بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها باید اعلام کنیم که اعتراض حق طبیعی تیم‌ها است ولی این اعتراض‌ها باید حاوی توهین و افترا نباشد.

اصفهانیان ادامه داد: باید اعتراض‌ها در چارچوب قوانین و مقررات مورد بررسی قرار گیرد نه اینکه برخی اتهامات بی‌مورد از سوی برخی افراد مطرح شود.

وی گفت: همان طوری که لیگ ما حرفه‌ای است باید بازیکنان و مربیان نیز حرفه‌ای عمل کنند و بیهوده در مورد داوران اظهارنظر نکنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: برای جوان‌گرایی در داوری کشور را به هشت منطقه و هر منطقه را شامل چهار استان است تا سرآمدترین داوران کشور انتخاب شوند.

وی گفت: باید سرسلسله مراتب استانی، شهرستانی و کشوری در معرفی و ابلاغ داوران رعایت شود و اینگونه نیست که عده‌ای با کارشکنی و مخالفت با هیئت‌های استانی بخواهند برای خودشان تصمیم بگیرند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اقدامات رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل را در پذیرش استعفای سرپرست پیشین هیئت فوتبال استان اردبیل و قبول نکردن فرد معرفی شده جدید را بیان کرد و افزود: باید رئیس هیئت فوتبال استان روسای شهرستان‌ها را تایید کند و هیچکس نمی‌تواند در این زمینه زور و تهدیدی را بگوید.

اصفهانیان ضرورت تعیین تکلیف رئیس هیئت فوتبال شهرستان اردبیل را برای خارج شدن داوران و سایر عوامل از سردرگمی به وجود آمده یادآور شد و گفت: بنده با مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان رایزنی خواهم کرد تا مشکل به وجود آمده بین هیئت فوتبال و ورزش و جوانان استان اردبیل برطرف شود.

وی گله‌مندی داوران را در فرصت‌سوزی به خاطر اختلاف هیئت فوتبال با ورزش و جوانان را بیان کرد و گفت: داوران باید به شکل واقعی در شهر اردبیل مورد حمایت قرار گیرند و به جای افزایش تعداد به کیفیت کار و فعالیتی که انجام می‌شود توجه کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: به هیچ‌وجه نباید وعده‌های داده شده برای داوران این استان برای حضور در کلاس‌های داوری و قضاوت مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد و ضرورت دارد به همه وعده‌های داده شده برای ارتقای داوری استان اردبیل جامه عمل پوشیده شود.

اصفهانیان جوان‌گرایی را از اولویت‌های کمیته داوران توصیف کرد و گفت: ما در لیگ برتر نیز از حضور داوران جوان استفاده کردیم به طوری که پنج بازی هفته گذشته لیگ برتر با قضاوت داوران جوان انجام شده است.

وی یادآور شد: به جز ترکی اکثر داوران ما جوان هستند و ما از همین رو کشور را به هشت منطقه تقسیم کردیم که در هر منطقه چهار استان داوران سرآمدش معرفی شده به طوری که بیش از 40 داور از استان‌های مختلف در کلاس‌‌ها و آزمون آمادگی جسمانی تست ویدیویی،زبان انگلیسی و دیگر تست‌های آمادگی قضاوت و داوری شرکت کرده و بعد از قضاوت در مسابقات مجتمع‌ها برترین‌ آنها انتخاب می‌شوند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب رئیس دپارتمان با پیشنهاد کمیته داوران گفت: در اساسنامه مشکلاتی وجود دارد که در انتخاب رئیس دپارتمان نیز عده‌ای سعی می‌کنند خواسته خود را به ما تحمیل کنند به طوری که حتی به ما اتهام می‌زنند که مثلا اصفهانیان جاسوس در دپارتمان دارد.

اصفهانیان ضرورت اصلاح عیوب و حرکت به سمت انجام بهتر کارها را یادآور شد و گفت: نباید به خاطر برخی اقدامات فوتبال ضربه بخورد چرا که این ضربه ‌خوردن‌ها به سود هیچ کس نیست.

وی اظهار کرد: باید در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز شایستگان حضور داشته و انتخاب شوند چرا که جایگاه فوتبال جایگاه شایستگان است تا ما از وضعیت کنونی خلاصی پیدا کنیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان سخنان خود با بیان اینکه به سلامت کاری، روحی، روانی و وجدان داوران واقف هستیم یادآور شد: قطعا تلاش خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار