سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: این استان در آینده در حوزه گردشگری سلامت حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.
کد خبر: ۲۰۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 10 April 2016
سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: این استان در آینده در حوزه گردشگری سلامت حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

اصغر رشنو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به قابلیت های استان کرمانشاه در حوزه گردشگری روستایی، اظهار داشت: امسال بیش از ۱۲هزار گردشگر از روستای زردویی در شهرستان پاوه بازدید به عمل آوردند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای اشتغال و کارآفرینی در این روستا، افزود: مردم این روستا در صنایع تبدیلی و تولیدی عملکرد بسیار خوبی داشته و با سرمایه گذاری بیشتر می توان این روستا را به عنوان قطب گردشگری مطرح کرد، همچنانکه در ایام نوروز بازدید کنندگان بسیاری را به سوی خود جلب کرد.

رشنو در ادامه با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی میراث فرهنگی از جمله افتتاح خانه ریسندگی کرمانشاه، در سال گذشته گفت: هم اکنون در خانه فیض مهدوی کار شستشو، ریسندگی و رنگ رزی پشم با بهترین کیفیت در حال انجام است و روزانه بیش از ۶ کیلو پشم در این خانه به نخ تبدیل می شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به قابلیت های استان در عرصه فرشبافی، اظهار داشت: با توجه به علاقمندی و حضور فراوان هنرمندان قالی باف در استان کرمانشاه که‌ به حق تولیدات ارزشمندی در شهرستان هایی چون سنقر، کنگاور، هرسین و ... دارند باید حمایت از این رشته هنری بیشتر شود.

رشنو ابراز داشت: خوشبختانه با تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته جهت سرمایه گذاری در روستاها طی سال گذشته شاهد مراجعه بسیاری از اهالی از شهر به زادگاهشان در روستاها بودیم که در این راستا نیز توانستند محصولات و صنایع دستی خود را به فروش برسانند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خودکفایی و حمایت از تولیدات داخلی باید تلاش کنیم با همدلی و مساعدت مسئولان سرمایه های اجتماعی را که در استان وجود دارد فعال کرده و مورد بهینه سازی قرار دهیم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه حمایت از صنایع دستی را با ارقام اندک و خرد نیز ممکن دانست و گفت: می توان بین ۵ تا ۱۰ میلیون برای مشاغل خرد سرمایه گذاری کرده و سودآوری فراوانی داشت که این رقم سرمایه گذاری در حوزه هایی چون پتروشیمی و صنایع بزرگتر حتی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

رشنو با اشاره به ۴ فصل بودن استان و ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی یادآور شد: صنایع دستی استان امسال بسیار پر فروش و سودآور بود که در ادامه سال نیز باید تلاش کنیم با حضور در نمایشگاه های بزرگ و عرضه محصولات حلقه های مفقوده تولید و سودآوری را پیدا کنیم‌ چرا که صنایع دستی زودبازده و یک سر و گردن بالاتر از سایر صنایع است.

رشنو تاکید کرد: استان ما‌ علاوه بر کوهستانی بودن، دارای آثار باستانی و تاریخی ارزشمندی استکه باید ضمن تلاش در راستای نگهداری و حفاظت از آنها به معرفی این جاذبه های گردشگری به علاقمندان و‌ باستان شناسان دنیا بپردازیم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه امسال به عنوان سومین استان پیشرو جذب گردشگر در کل کشور شناخته شد‌ و در آینده نیز در حوزه گردشگری سلامت حرف های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار