رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه تغییر ریتم‌های بیولوژی بدن را عامل دلچسب شدن خواب صبح در فصل بهار دانست.
کد خبر: ۲۰۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 10 April 2016
رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه تغییر ریتم‌های بیولوژی بدن را عامل دلچسب شدن خواب صبح در فصل بهار دانست.
 
دکتر حبیب الله خزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، تغییر ساعت شبانه روزی را عامل اصلی در این زمینه دانست و عنوان کرد: با شروع فصل بهار و تغییر ساعت شبانه روز، در ریتم‌های بیولوژی بدن تغییراتی ایجاد می‌شود.
 
وی تصریح کرد: این تغییر ریتم‌های بیولوژی بدن موجب می‌شود تا حالت تاخیر در فاز خواب ایجاد شود و افراد تمایل داشته باشند شب‌ها دیرتر بخوابند.
 
خزایی افزود: خواب دیرهنگام شب هم قطعا موجب تاخیر در بیدار شدن شده و فرد صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شود و خواب صبح برای او لذت بخش می‌شود.
 
رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه تصریح کرد: دلیلی دیگری که برای این مسئله وجود دارد این است که بهار با تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود و همین امر موجب می‌شود که افراد شب‌ها تا دیروقت در میهمانی بوده و مشغول سرگرمی‌های مختلف باشند و تاخیر خواب آنها موجب می‌شود صبح ها به سختی از خواب بلند شوند.
 
خزایی اظهار کرد: برای پیشگیری از این مسئله و برای اینکه افراد بتوانند در فصل بهار صبح‌های زود با نشاط از خواب برخیزند باید ریتم منظم شبانه روزی که پیش از آغاز فصل بهار داشته‌اند را در فصل بهار ادامه دهند.
 
وی تصریح کرد: افراد باید ساعت خواب و بیداری خود در فصل بهار را به طور منظم حفظ کنند تا دچار خواب آلودگی و کسالت در طول روز نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار