مدیركل بیمه سلامت استان كرمانشاه، از كاذب بودن 70 درصد شلوغی مطب ها در كرمانشاه خبر داد و دلیل این موضوع را اجرایی نشدن نظام سطح بندی و ارجاع دانست.
کد خبر: ۲۰۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 07 April 2016
مدیركل بیمه سلامت استان كرمانشاه، از كاذب بودن 70 درصد شلوغی مطب ها در كرمانشاه خبر داد و دلیل این موضوع را اجرایی نشدن نظام سطح بندی و ارجاع دانست.

امید قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نظام سطح بندی و ارجاع ابتدا باید به پزشك عمومی و خانواده مراجعه شود و در صورت تشخیص بیمار به متخصص ارجاع داده می شود لذا می بینیم یك بیمار مبتلا به گوارشی ساده كه با آموزش صحیح قابل درمان است با مراجعه به متخصص و ارجاع به درمانهای پاراكلینیكی هزینه های درمانی سنگینی می پردازد.

بیمه شدن 61 اتباع بیگانه و حضور 35 دانشجوی خارجی در استان

قادری همچنین در خصوص طرح بیمه سلامت اتباع بیگانه ساكن در كرمانشاه گفت: حدود 700 تا یك هزار اتباع خارجی در استان سكونت دارند كه تا 9 فروردین 95 تعداد 61نفر از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند كه 2 نفرشان بیمار خاص هستند به این معنی كه تمام هزینه های بیمه آنها را كمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می كند.

وی افزود: همچنین 35 نفر از دانشجویان خارجی اكنون در دانشگاه رازی تحصیل می كنند كه این دانشگاه حق بیمه آنها را پرداخت كرده و تحت پوشش قرار دارند.

مدیركل بیمه سلامت استان با اشاره به نامگذاری امسال اظهار كرد: بیمه های سلامت عین اقتصاد مقاومتی است و سیاست امسال بیمه سلامت استان بر مبنای آموزش پیشگیری و خود مراقبتی مردم قرار دارد كه در این زمینه با دانشگاه علوم پزشكی، بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط همكاری خواهیم داشت.

قادری گفت: متاسفانه سال گذشته روزانه هفت میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه درمان مردم استان كرمانشاه بوده كه رقم بسیار زیادی است و باید با آموزش پیشگیری حركت ما به سمت كاهش هزینه ها باشد.

واگذاری خدمات اسناد پزشكی

مدیركل بیمه سلامت استان از طرح واگذاری خدمات اسناد پزشكی در سال 94 خبر داد و افزود: قبلا تمام مراكز درمانی استان باید اسناد پزشكی شان را برای تسویه به مركز استان می آوردند كه برای سهولت كار سه مركز را در استان راه اندازی كردیم، این مراكز شامل: شهرستان های صحنه برای شرق استان، جوانرود برای مناطق اورامانات و نیز اسلام آباد غرب برای غرب استان است.

قادری از بیمه شدن 380 هزار نفر از زمان شروع طرح بیمه سلامت همگانی از سال 93 تا امروز خبر داد و گفت: این طرح در قانون خدمات درمانی سال 73 وجود داشته است كه همه ایرانی ها باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند كه همزمان با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید این موضوع عملی شد.

وی همچنین از گسترش ادارات بیمه سلامت در استان كرمانشاه گفت و افزود: ساختمان اداره سرپل ذهاب تا سه ماه دیگر ساخته می شود؛ همچنین در حال پیگیری ساختمان هرسین و كنگاور هستیم و كار ساخت ساختمان جوانرود نیز به اتمام رسیده است.

قادری گفت: تا 20 روز دیگر ساختمان اداره كل استان كرمانشاه نیز به مناقصه گذاشته می شود.

استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و شهر كرمانشاه به عنوان مركز استان نیمی از این جمعیت را در خود جای داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار