سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انتصاب مدیر جدید پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا خبرداد.
کد خبر: ۲۰۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 06 April 2016
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انتصاب مدیر جدید پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا خبرداد.

اصغر رشنو در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: طی حکمی از سوی طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، فرهاد نظری به عنوان مدیر جدید پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا منصوب شده است.

 وی گفت: با این تغییر مدیریتی انتظار می‌رود  روند ساماندهی و مقدمات ثبت جهانی شدن معبد آناهیتا با سرعت بیشتری پیش رود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان کنگاور امسال مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی این معبد اختصاص یافته که باید از پیگیری‌های فرماندار تلاشگر کنگاور نیز تشکر کرد.

رشنو تصریح کرد: در همین راستا با یک شرکت معتبر باستان شناسی ایتالیایی مذاکره کرده‌ایم که برنامه مطالعاتی ساماندهی معبد آناهیتا را بر عهده گیرد.

وی یادآور شد: مدیر جدید پایگاه معبد آناهیتا از کارشناسان ارشد باستان شناسی کشور است که پیش تر نیز در معبد آناهیتا فعالیت پژوهشی داشته، بنابراین انتظار می رود شاهد تحولی در عرصه مدیریتی این پایگاه تاریخی باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: معبد آناهیتا بعد از تخت جمشید دومین بنای سنگی ایران است که قابلیت ثبت جهانی شدن را دارد، لذا با ایجاد تغییر در مدیریت معبد آناهیتا، انتظار ثبت‌جهانی شدن آن را داریم.

فرهاد نظری مدیركل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی كشور و اصالتا اهل شهرستان کنگاور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار