رهبر:
به گزارش تابناک سمنان،مديرگروه پيشگيری و مبارزه با بيماری ها دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص وضعیت این بیماری در کشور، گفت: تا به حال هیچ گونه آماری از این بیماری گزارش نشده است.
کد خبر: ۲۰۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 02 April 2016

دکترمحمد ناصررهبر، مديرگروه پيشگيری و مبارزه با بيماری ها دانشگاه علوم پزشکی سمنان در تشریح بیماری زیکا ویروس گفت: زیکا ویروس جز بیماری های ویروسی است که مانند بیماری مالاریا برای انتقال نیاز به یک ناقل دارد.

مديرگروه پيشگيری و مبارزه با بيماری ها دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه زیکا ویروس توسط پشه انتقال می یابد، اظهار کرد: این پشه در مناطق قاره ای و مرطوب زندگی می کند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری دارای علایم خاصی نیست، افزود: در برخی از افراد مبتلا به، علایم خفیفی در حد تب، درد مفاصل، ضایعات پوستی مشاهده می شود که ممکن است بعضی از علایم در عده ای از بیماران اتفاق نیفتد.

رهبر در خصوص اینکه این بیماری خفیف تا به حال مرگی را در پی نداشته است، گفت: تنها خطری که این بیماری را مهم و مورد توجه قرارداده در زنان بارداراست که مانند بیماری سرخجه تاثیر منفی بر روی جنین می گذارد.

به گفته مديرگروه پيشگيری و مبارزه با بيماری ها دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مهمترین بیماری مشاهده شده حاصل از این ویروس، کوچکی سر در کودک متولد شده است که سبب ضایعه مغزی، مشکل عصبی و یا عقب ماندگی ذهنی می شود البته این بیماری به طور کامل شناخته شده نیست و این بیماری ها در جنین هم ثابت نشده است.

وی افزود: این بیماری از برزیل آغاز شده وبعد از بررسی های بومی مشاهده شده است که همزمان با این بیماری، بیماری کوچکی سر در جنین هم بالا رفته است به همین دلیل احتمال می دهند که به خاطر آن بوده است و قطعی نیست.

مديرگروه پيشگيری و مبارزه با بيماری ها دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش اطلاعات و آگاهی رسانی را راه پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه ناقل این ویروس، پشه می باشد بهتر است که منازل، دارای درب ها و پنجره های توری باشند و برای خواب از پشه بند استفاده شود.

رهبربا اشاره به این که تاکنون مدت زمان درمان این بیماری مشخص نشده است بیان کرد: به علت ناشناخته بودن بیماری، درمان قطعی هم برای آن تعیین نشده ، چرا که این اطلاعات هم توسط بررسی های بومی مشخص شده است.

وی گفت: علاوه بر پشه، ارتباط جنسی و خون هم از حدسیات پزشکان در مورد انتقال این بیماری است.

مديرگروه پيشگيری و مبارزه با بيماری ها دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص وضعیت این بیماری در کشور اظهار کرد: تا به حال هیچ گونه آماری از این بیماری گزارش نشده است.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار