کد خبر: ۲۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 08 April 2015
فرماندار گلوگاه گفت: پيکر پدر اهل قلم مازندان و نويسنده و پژوهشکر بنام مازندرانی فردا پنجشنبه در گلوگاه تشييع می شود.

عيسي قاسمی طوسی در گفتگو با مهر افزود: حاج علی بابا عسگری که عمر شریف و پربرکت خویش را صرف علم، تحقیقف پژوهش، تألیفات و خدمت به مردم گذراند و شاگردان زیادی تربیت کرد که درگذشت ايشان ضايعه اي بزرگ براي عرصه علم و دانش و ادب است.

وي با تسليت رحلت اين انديشمند بزرگ مازندرانی اظهار داشت: استاد علي بابا عسگري در ۱۳۱۱ در گلوگاه ديده به جهان کشود و بعد از گذشت خدمت به عرصه های علمی و پژوهش در ۸ فروذدين ماه ۱۳۹۴ در آمريکا به ديار باقي شتافت.

فرماندار گلوگاه با بيان اينکه ستاد بزرگداشت نویسنده و مولف بزرگ مازندران حاج علي بابا عسگري در گلوگاه برگزار شد و با توجه به اينکه ايشان در آمريکا فوت کردند امروز چهارشنبه پيکرشان به کشور منتقل و ساعت ۱۰ صبح فردا مراسم تشييع از آموزش و پرورش گلوگاه به سمت ميدان ۲۲ بهمن انجام و سپس طبق وصيت ايشان در آرامگاه سفيدچاه دفن مي شوند.

قاسمی طوسي گفت: اين روزها گلوگاه عزادار مردی از جنس ادب و هنر است که با توجه به اخلاص، پاکي و خوبي خدمات شايسته اي را به عرصه علم و فرهنگ و تاريخ و جغرافياي کشورمان ارائه داده است و ابراز ارادت مردم به آن عزیز از دست رفته نيز  نشانه خدمت، خلوص و پاکی وي بود.

استاد حاج علی بابا عسگری نویسنده و مولف کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا بود که تمام نقشه‌ها و اطلس ها در مؤسسه جغرافیایی سحاب از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۹۱، به طور مداوم تحت نظر استاد علی بابا عسگری، ویراستاری، چاپ و انتشار شد.

از تألیفات اين استاد می توان به اطلس جهان در عصر فضا (سال ۱۳۴۳)، اشرف البلاد (سال ۱۳۵۰)، جغرافیای کشورها(سال ۱۳۵۱)، نقشه هزارجريب(۱۳۶۵)، نقشه مدينه منوره(۱۳۷۵)، نقشه کتاب دانشنامه علی‌بن‌ابی‌طالب، نقشه کتاب دانشنامه امام حسين(ع)، نقشه کتاب غدير عاشورا و.. اشاره کر د.

زندگینامه استاد علی بابا عسگری نویسنده و مولف بزرگ مازندران و و دومین معلم شهرگلوگاه  در قالب کتابی تحت عنوان (یادگار عُمر) به رشته تحریر درآمده است.

 
 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار