معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اقامت 14 هزار و 454 مسافر نوروزی در مراکز اقامتی، خانه مسافر و ستاد اسکان فرهنگیان استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 22 March 2016

به گزارش ایرنا، قادر تقی زاده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت : این تعداد از 27 اسفند ماه تاکنون در هتل، هتل آپارتمان ، مهمان پذیر، خانه مسافر و مراکز اقامتی آموزش و پرورش اسکان یافته اند.
وی اضافه کرد: آمار گردشگران ورودی از جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیله سوار نیز پنج هزار و 173 نفر از 27 اسفند ماه گذشته تا یک فروردین ماه سال جاری گزارش شده است.
تقی زاده آمار بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی را 9 هزار و 750 نفر بیان کرد و اظهار کرد: 794 گردشگر نیز از موزه های استان در مدت یاد شده بازدید کرده اند.
وی با بیان اینکه 393 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری اعم از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و صنوف مختلف از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر استان تاکنون انجام شده است، افزود: علاوه بر بازدیدهای دستگاهی، نظارت های مشترک و تلفیقی با دستگاه های مرتبط از جمله این اداره کل، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت آب منطقه ای، حمل و نقل و پایانه ها و اماکن عمومی در طول ایام تعطیلات نوروزی صورت می گیرد.
استان اردبیل با داشتن دهها جاذبه طبیعی و تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری در کشور می باشد. شهر سیاحتی سرعین ، مشگین شهر و نیر با 2 دهها دهنه آبگرم طبیعی از جمله مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشند.
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، شیخ جبرییل ، شیخ حیدر، قلعه ها، پل ها و خانه های تاریخی و نیز جنگل فندقلو ، پیست اسکی آلوارس و کوه سبلان از جمله جاذبه های تاریخی و طبیعی استان اردبیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار