کد خبر: ۲۰۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 21 March 2016
پرچم ما مشدیا خیلی بالایه! توبهار بالاتر !؟ به عنوان نمونه، یکی از او افتخارایی که ما مشهدیا درم و بقیه ندرن، البته متنن دشته بشن، ایه که او لحظه سال تحویل ره مرم حرم امام رضا و همو اول سر به آقا تبریک مگم و ازش مِخوایم که یه سال خوب و با برکت ره برمان رقم بزنه. یعنی حرم هم طوری شلوغ مره که تا خود میدون شهدا از ای ور و تا فلکه برق از او ور، کیپ تا کیپ آدم جمع مرن.  
یه جوری هم که شست پای بچه ی مردی که جلوی ما وایستده و بچه ش بغلشه مره تو چشمان. 

پرچم ما مشدیا خیلی بالایه! تو بهار بالاتر !؟

سال تحویل هرسال مو به شخصه خیلی دلوم مخه که برم حرم ولی خب ساعتش همیشه با مو هماهنگ نبوده، یا نصف شب بوده که مو خواب بودم و یا هم کله صبح که بازم مو خواب بودم. همی امسالم که ماشالا ساعت ۸ صبحه و مو نمدنوم مگه قراره بره دانشگاه؟ خب ای همه ساعت خوب خدا، عدل باید بیفته همو ساعت که آدم خوابه و تا سیزده بدر هی به آدم بگن که یک سال خواب بودی، خجالت بکش! 

ای سال جدید که اتفاقا سال میمون هم هست، مفهومش خیلی به مو نزدیکه ولی وقتی دیدوم ساعت تحویلش ۸ صبحه و روز ۱۴امش هم مشه شنبه، فهمیدوم تو این دنیا نمشه به اسم و ظاهر کسی اعتماد کرد...

***
وقت تعطیلیا که مِره یکی از مسئله هایی که بِره خود مو پیش میه ایه که بدنوم مثلا تو صف نونوایی که موروم چندتاشان مشهدی نیستن و آمِدَن زیارت! یه وختاییم اصن به طرز غافلگیرانه ای همسایه هامان عوض مِشِن. یکهو میبینی همسایه بغل دستی که تا دیروز به لهجه خودمان داشت با عطوفت همراه با چک و لگد، به بِچه‌ش موگُفت بره نون بخره، الان دِره با یه لهجه ای صحبت موکونه که مو به شخصه نمفهمیدوم درن عطوفت موکونن یا چک و لگدی! 

یعنی مری پارک زائر میبینی، مری استخر آبی زائر میبینی، مری دانشگاه هم زائر میبینی، دیگه چه برسه به حرم که اونجا دِگه طوریه که مشهدی نمیبینی!

قربونت بُرُم آقاجان که ای همه آدم ره از سرتانقاط ایران جمع موکونی دور خودت. الان که ماشالا از کشورای دِگه هم میَن حرم بره زیارت. مو خودوم نصف درسای عربی ره از همی عربایی که میَن زیارت یاد گرفتوم و پاس کردم.

ها یه روزم موخواستوم ننه‌مه سرکار بذرم رفتم کنار یَک خانواده شمالی نشستم بعد زنگ زدم ننه‌م گفتم مو الان با بچه ها بلند شدم رفتم شمال جای شمایم خیلی خالیه. هیچی دیگه شب مجبور رفتم تو پارک کنار زائرا بخوابوم و فرداشم با وساطت ریش سفیدا ننه‌م بالاخره رام داد خانمان!
 
فرانک باباپور / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
عالییییییی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار