کد خبر: ۲۰۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴ 20 March 2016
تابناک گیلان: در پی انتصابات اخیر شهرداری رشت که بازتابهای مختلفی را در رسانه ها در پی داشت سید امیر حسین علوی در گفتگویی اختصاصی به پاره ای از موضوعات جهت شفاف سازی فضای بوجود آمده پاسخ داد.

بنا بر این گزارش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به وضعیت بوجود آمده و انتقادات همکاران شورایی خود به انتصابات اخیر شهردار رشت  با بیان اینکه اعضای شورای شهر در خصوص عزل و نصب های اخیر شهرداری در جریان نبوده و از لحاظ رسمی و قانونی شورا نمی تواند در عزل و نصب ها دخالتی داشته باشد اظهار داشت: بطور غیر رسمی این حق شورای شهر است که در جریان اقدامات شهرداری در خصوص عزل و نصب ها  قرار گیرد لذا این از ضعف شهردار است زیرا می توانست طی نامه نگاری با اعضای شورای اسلامی و تشریح چارت تصویب شده وزارت کشور، اعضاء شورا در جزئیات این احکام قرار می داد.

علوی با اشاره به ضعف مشهود در سیستم مالی شهرداری  اظهار داشت:  چرا 3 سال متوالی حسابرسی شهرداری رشت مردود اعلام شده و اینکه چرا تفریغ بودجه تا کنون داده نشده و یا اینکه چرا حسابرسان از رشت فراری شده اند و ... از مواردی است که موجبات چنین تغییری را در حوزه مدیریت مالی شهرداری رقم زده است و اینها نشانگر نقص سیستم مذکور و نیاز به تغییر سیستم مالی بوده است که اعضاء شورای شهر باید به این موارد توجه کنند .
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه چرا عمده حساسیت ها و واکنش ها در حوزه مالی ختم شده عنوان کرد: چنین تغییرات مدیریتی در سایر سازمانها و سطوح مدیریتی در ادوار گذشته نیز وجود داشته است
وی در خصوص معرفی مدیر مالی جدید همتراز با شهرداری رشت اعلام کرد: امروز در شهرداری چند فرد متخصص در حوزه مالی داریم؟  عمده مدیران شهرداری قراردادی هستند
به عقیده بنده یکی از موفق ترین سازمانهای شهرداری رشت در دوره چهارم ، سازمان میوه و تره بار بوده که با ایجاد تفکر و راه اندازی بازارچه های خصوصی و ساماندهی مشاغل مزاحم و ... همواره مورد تائید اعضاء قرار داشت حال اینکه نامبرده فوق لیسانس حسابداری و در رشته مرتبط خود منصوب شده است .
علوی در ادامه افزود : در ضمن باید این اطلاع رسانی صورت گیرد که مدیر مالی اسبق ذیحساب شهرداری نبوده و آقای بهارمست در یکسال اخیر به عنوان ذیحساب فعالیت داشته و دارند .
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در پایان در خصوص زمان تغییرات و انتصابات در شهرداری خاطر نشان کرد: در شرایط موجود بهترین زمان برای انتصابات هم اکنون بوده که مدیران جدید بتوانند در سال آینده بدون وقفه به کارهای جاری خود رسیدگی کنند و در خواست بنده  این است که بحث های فنی و کارشناسی را در دستور کار قرار دهيم و چنانچه ضعفی در امر اطلاع رسانی فرایند انتصابات اخیر صورت گرفته، این ضعف از شهرداری است که باید در این خصوص اصلاحاتی صورت گیرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار