فرماندار چرداول گفت: عزت و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا، صبر و بردباری خانواده های والامقام آنان است که افتخار جامعه اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۹۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 18 March 2016

فرماندار چرداول گفت: عزت و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا، صبر و بردباری خانواده های والامقام آنان است که افتخار جامعه اسلامی هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛پرویز کولانی روز پنجشنبه در دیدار و سرکشی از دو خانواده شهید در شهر سرابله اظهار کرد: تمام ساعات و لحظه های زندگی ما با یاد و خاطره شهدا عجین گشته و این ارتباط و نکوداشت مختص به یک روز خاص نیست بلکه تمام ایام روز شهید و تکریم مقام شامخ شهدا است.
وی افزود: شهدا روح معنویت را در جامعه گسترش دادند و همین ایستادگی و پایداری این عزیزان، ملت و نظام را در برابر استکبار و زیاده خواهی های دشمنان مقاوم کر و قدرت علمی و ایمانی مردم برگرفته از این روحیه و حس و حال است.
کولانی با اشاره به رشادت های شهدا و ایثارگران در جنگ تحمیلی و صبر و استقامت خانواده های معزز شهیدان تاکید کرد: روحیه ایثار و شهادت و ایستادگی خانواده های شهدا و ایثارگران بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی در عرصه ملی و بین المللی است.
فرماندار چرداول به بیان این کلام گهر بار امام خمینی (ره) که فرمودند خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به این عزیزان گفت: دولت یازدهم با تواضع و افتخار رفع مشکلات و سرکشی به خانواده های معظم شهیدان را سرلوحه کار خود قرار داده و از این موضوع غافل نشده است.
کولانی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خانواده های شهدا در واپسین روزهای سال 94 یادآور شد: مدیران دستگاه های دولتی برای خدمت رسانی به مردم نیازمند دعای خیر خانواده شهیدان هستند.
فرماندار، امام جمعه و برخی از مسئولان شهرستان چرداول با حضور در منزل خانواده معظم شهیدان خان نارنجی و حق نظری یاد این بزرگواران را گرامی داشتند.
شهید حسین خان نارنجی در سال 64 در منطقه قلاویزان مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و شهید عبدالسلام حق نظری نیز در سال 71 در منطقه کرند غرب توسط گروهک منافقین به شهادت رسید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرداول نیز در این دیدارها گفت: در یکسال گذشته برای ایجاد اشتغالزایی پایدار از طریق مشاغل خانگی 10 نفر از ایثارگران بالغ بر 2 میلیارد و500 میلیون ریال پرداخت شده است.
مسلم ویسی با بیان اینکه تامین مسکن، درمان و معیشت خانواده های ایثارگران از اولویت های مهم است، افزود: برای تهیه مسکن تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و300 میلیون ریال به جامعه هدف پرداخت شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چرداول ادامه داد: امسال همچنین بیش از سه میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ایثارگر بصورت بلاعوض پرداخت گردیده است.
ویسی دیگر خدمات انجام شده به خانواده های ایثارگران را پرداخت کامل هزینه های درمان، کارت طلایی، طرح پایش سلامت در منازل، دیدار چهره به چهره با ایثارگران، برگزاری همایش و یادواره های شهدا و کمک های موردی دانست.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام در طول دفاع مقدس 190 شهید، 450 جانباز و 19 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار