مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: پس از شناسایی 122 نقطه حادثه‌خیز شهر شیراز، ایمن‌سازی 62 مورد انجام شد و همچنان استمرار دارد.محمد فرخزاده به ذکر موارد دیگری در همین حوزه پرداخت و افزود: در چهار ماه گذشته شاهد کاهش آمار سوانح و تلفات رانندگی در بلوار رحمت بوده‌ایم که پیش‌تر از معابر پر تصادف شهر شیراز بوده است.
کد خبر: ۱۹۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 16 March 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: شاید تنها برخی از رانندگان خوش حافظه وقتی‌ که روزانه از روی آسفالت روان و یک‌دست تقاطع غیر همسطح بلوار باهنرجنوبی حدفاصل فلکه پارسه و چهارراه ریشمک گذر می‌کنند به یاد آورند که تا همین چند هفته پیش، آسفالت تخریب‌شده مسیر و دست‌اندازهای متعدد آن، خودرو را چند متر به بالا پرتاب می‌کرد و تعداد کمتری از همین افراد می‌دانند که مشابه این اقدام در سایر نقاط شهر نیز جریان دارد.

این مهم اما میسر نشده جز با کارشناسی‌های سازمان ترافیک و صدالبته استمرار دقیق آن و ادامه اصلاح نقاط حادثه‌خیز با همکاری خود مردم میسر است، چنانکه افراد در زمان مواجهه با مشکلات معابر بهتر است به‌جای عصبانی شدن و بدوبیراه گفتن به زمین و آسمان، به راه‌های انتقال مشکل به مسئولان سازمان حمل‌ونقل بیندیشند که مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز به تشریح آن پرداخت و گفت: شناسایی مشکلات و موانع توسط مردم سریع‌تر از هرگونه سیستم پایش خواهد بود و از این رو سازمان حمل‌ونقل و ترافیک برای رفع مشکلات مختلف بنابر اولویت‌بندی مردم عزم جدی دارد و شهروندان می‌توانند علاوه بر سامانه پیامک 3000137747 با شماره‌های 32304159 داخلی 185 و شماره همراه 09355569681 تماس حاصل کنند.

محمد فرخزاده به ذکر موارد دیگری در همین حوزه پرداخت و افزود: در چهار ماه گذشته شاهد کاهش آمار سوانح و تلفات رانندگی در بلوار رحمت بوده‌ایم که پیش‌تر از معابر پر تصادف شهر شیراز بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اعلام‌ شده از سوی پلیس راهور، آمار تصادفات جرحی و خسارتی در این معبر حدود 30 درصد طی چهار ماه اخیر در مقایسه با چهارماهه اول و دوم سال 94، کاهش داشته، اظهار داشت: آمار تصادفات جرحی قبل از ایمن‌سازی در چهار ماه اول و دوم سال 94، 136 مورد و آمار تصادفات خسارتی 170 مورد بوده است که بعد از کارشناسی و ایمن‌سازی در این بلوار، آمار تصادفات جرحی به 61 مورد و خسارتی به 40 مورد در چهارماهه سوم کاهش‌یافته است.

این مدیر شهری با بین اینکه آمار فوتی‌ها این بلوار در چهار ماه اخیر به صفر رسیده است، ادامه داد: به یاری خدا و تلاش‌های انجام‌شده در راستای شناسایی و ایمن‌سازی این بلوار پر تصادف، آمار تصادفات کاهش و تلفات نیز به صفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک یادآور شد: احداث پل‌های عابر پیاده در این بلوار در راستای ایمنی تردد عابران و بستن برخی گذرگاه‌های عابر پیاده بر روی موتورسیکلت‌ها، نصب علائم هشداری و نصب جداکننده‌ها زیر پل‌های هوایی عابر پیاده از جمله عوامل کاهش تصادفات در این بلوار است که در چهار ماه گذشته انجام‌شده است.

نصب سرعت‌کاه در بلوار رحمت


وی اضافه کرد: از عمده مشکلات بلوار رحمت می‌توان به‌سرعت بالای خودرو در دو محور تندرو و کندرو به‌عنوان یک بزرگ‌راه درون‌شهری، انشعابات متعدد فرعی به اصلی و بالعکس، تداخل‌های ناشی از ورودی و خروجی در میدان‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح، عدم رعایت حق تقدم عبور عابر و خودرو و همچنین قوس‌ها است که برای حفظ امنیت شهروندان در بزرگ‌راه‌های درون‌شهری و ترافیک آرام با وجود دورگردها و تقاطع‌ها، نصب «سرعت‌کاه» برای این بلوار ضروری بوده به‌طور یقین در کاهش تلفات انسانی مؤثر خواهد بود.

فرخ‌زاده بیان کرد: در حال حاضر بیش از 122 نقطه حادثه‌خیز در شهر شیراز شناسایی‌شده که 62 مورد آن ظرف دو ماه گذشته ایمن‌سازی شده و سایر نقاط باقی‌مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تعامل شهرداری و پلیس را عامل اصلی کاهش تصادفات در شهر شیراز عنوان و تصریح کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 23 جلسه کمیته ایمنی با 250 مصوبه و 23 جلسه کمیسیون تصویب طرح‌ها با 360 مصوبه با حضور پلیس و سایر نهادهای مرتبط با حوزه ترافیک برگزار شده است که در کاهش سوانح و تصادفات شهری بسیار مؤثر بوده است.

آماده‌سازی بیش از 6 هزار پارکینگ برای ایام نوروز

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در ادامه با تشریح برخی اقدامات ایام نوروز که با همکاری مناطق 10گانه انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ‌های تحت تملک شهرداری 6 هزار و 71 واحد خودرو است و بخش خصوصی هم 12 هزار و 831 واحد دارد و برای نوروز 6 هزار و 285 واحد پارکینگ روباز در حال آماده‌سازی است و علاوه بر این موارد، 815 واحد پارک هم در حال آماده‌سازی است که در مجموع 26 هزار واحد پارک برای ایام نوروز آماده می‌شود و امسال پارکینگ‌هایی به‌صورت ویژه در اطراف سعدیه، حافظیه و اطراف حرم در نظر گرفته خواهد شد.

این مدیر شهری اضافه کرد: 14 پارکینگ با 3 هزار واحد ظرفیت در اطراف حرم مطهر، اطراف حافظیه چهار پارکینگ با 600 واحد ظرفیت، اطراف سعدی چهار پارکینگ با 360 واحد ظرفیت و اطراف باغ عفیف‌آباد سه پارکینگ با 370 واحد ظرفیت و اطراف ارم یک پارکینگ با 250 واحد پارک در دست آماده‌سازی است.

معرفی اماکن گردشگری کمتر شناخته‌شده شیراز در تابلوهای راهنمای مسیر

وی ابراز داشت: در ایام نوروز نصب 2 هزار متر تابلوی راهنمای مسیر شهری مدنظر است که فونداسیون و نصب آن انجام و هدایت به زیرساخت‌های شهر مانند راه‌آهن و مترو در محتوای آن لحاظ شده و علاوه بر آن اماکن گردشگری کمتر معروف مانند قصر ابونصر، برم‌دلک و جهان‌نما و ... در این تابلوها معرفی خواهد شد که بیانگر ظرفیت‌های عظیم شیراز است.

فرخ‌زاده افزود: طرح کارت پارک «سی پی» برای 37 خیابان اجرا می‌شود که شش خیابان شریعتی (معالی‌آباد) ستارخان، پاسداران، مشکین فام، سمیه و عفیف‌آباد آماده بهره‌برداری است.

وی سپس بیان کرد: توصیه جدی ما این است که مردم در ایام نزدیک نوروز بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و طرح اجرای کمپین خط سفید را به‌عنوان مقوله مهم در انضباط ترافیکی جدی بگیرند و توجه داشته باشند رفتارهای ترافیکی ما در نوروز معرف شهر شیراز و فرهنگ بالای مردم آن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار