رییس هیات مدیره بیمارستان سوختگی امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه مواد محترقه بی خطر وجود ندارد، گفت: همه انواع مواد محترقه از نوع "سیگاری" گرفته تا "کپسولی" آن خطرات خاص خود را دارند.
کد خبر: ۱۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 14 March 2016
رییس هیات مدیره بیمارستان سوختگی امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه مواد محترقه بی خطر وجود ندارد، گفت: همه انواع مواد محترقه از نوع "سیگاری" گرفته تا "کپسولی" آن خطرات خاص خود را دارند.
 
حمیدرضا ناصری در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه عمده قربانیان حوادث چهارشنبه سوری را نوجوانان و جوانان 12 تا 26 ساله تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از 90 درصد این افراد مردان هستند.
 
وی چشم‌ را آسیب پذیرترین عضو در حوادث این شب عنوان کرد و افزود: متاسفانه چشم بیش از همه اعضای بدن در حوادث این شب دچار آسیب می‌شود، بطوریکه 30 تا 40 درصد موارد آسیب‌ها از ناحیه چشم است.
 
ناصری با اشاره به مصدومیت 43 نفر در مراسم چهارشنبه سوری سال گذشته در استان، گفت: متاسفانه بیش از نیمی از این افراد از ناحیه صورت و چشم دچار آسیب شده بودند.
 
رییس هیات مدیره بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه چهارشنبه سوری سال گذشته فوتی به همراه نداشت، تصریح کرد: متاسفانه امسال هنوز چهارشنبه سوری نیامده فوت یک نوجوان 13 ساله ورزشکار را در استان داشتیم.
 
وی تصریح کرد: این نوجوان وقتی به بیمارستان ما ارجاع شد بیش از 50 درصد دچار سوختگی شده بود که متاسفانه در پی عفونت محل زخم فوت کرد.
 
ناصری در همین راستا به والدین هشدار داد که به طور جد در روزهای مانده به چهارشنبه سوری و بویژه در شب چهارشنبه سوری مراقب فرزندان خود باشند و از رفتن آنها به بیرون در این شب خودداری کنند.
 
رییس هیات مدیره بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه با تاکید بر اینکه مواد محترقه بی خطر وجود ندارد، گفت: هر نوع ترقه حتی از نوع "سیگاری" آن هم خطر دارد و بارها بوده که با پرتاب آن به چشم فرد دچار آسیب شده است.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه برخی والدین مبادرت به خرید ترقه برای فرزندان خود می‌کنند، گفـت: هر نوع ترقه خطرات خاص خود را دارد و بهتر است والدین از خرید این مواد برای فرزندان خود به طور جد خودداری کنند.
 
ناصری درست کردن آتش در این شب را نیز خطرناک دانست و افزود: متاسفانه همواره مصدومیت‌هایی را نیز در این شب در راستای بازی با آتش و یا پریدن از روی آن داریم.
 
وی توصیه کرد: والدین در شب چهارشنبه سوری با تدارک برنامه‌های شاد و مفرح و فراهم کردن وسایل بازی سرگرم کننده و یا کارتون و فیلم فرزندان خود را در خانه نگه دارند تا آسیب‌های این شب متوجه آنها نشود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار