استان سراسر شیعه ایلام همزمان با سالروز شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) غرق ماتم و عزا شده است.
کد خبر: ۱۹۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 13 March 2016

استان سراسر شیعه ایلام همزمان با سالروز شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) غرق ماتم و عزا شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛به همین مناسبت حرکت دسته جات عزاداری و سوگواری صبح امروز یکشنبه در شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد آغاز و آیین ویژه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) ایلام برگزار شد.
در این محفل معنوی و مذهبی سوگواران و عاشقان مادر تشیع با پوشیدن لباس های عزا و سوگواری و عزاداری با حضور در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) ایلام با سخنرانی و نوحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند.
بر اساس اعلام سازمان تبلیغات اسلامی این استان، آیین های ویژه ایام فاطمیه از 20 اسفندماه در مناطق مختلف این استان آغاز و تا 25 اسفندماه در مساجد، تکایا و اماکن متبرکه و مذهبی استان در جریان است.
به همین مناسبت بقاع متبرکه استان، مساجد، حسینه ها و تکایا نیز برای برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) از چند روز گذشته آماده شده اند.
با وجود در پیش بودن سال نو ولی مردم شیعه این استان حرمت ایام فاطمیه را نگه داشته و آیین های جشن و شادی خود را به بعد از این ایام موکول و حضوری پرشور در محافل عزاداری دخت نبی مکرم اسلام دارند.
براساس گزارش های رسیده از خبرنگاران محافل عزاداری و سوگواری سالروز شهات بانوی دوعالم در مناطق مختلف استان در حال برگزاری است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار