رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) گفت: اورژانس سوختگی از بیمارستان قطب‌الدین شیراز به بیمارستان امیرالمومنین در صدرا، منتقل شده است.
کد خبر: ۱۹۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 13 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر «عبدالخالق کشاورز» در جمع خبرنگاران گفت: شهروندان شیرازی برای دریافت خدمات اورژانس سوختگی باید به بیمارستان امیرالمومنین(ع) در شهر صدرا مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که بیمارستان قطب‌الدین شیراز تعطیل شده است، گفت: بیمارستان امیرالمومنین(ع) بهمن‌ماه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و اکنون با 120 تخت و امکانات مناسب، به مصدومان سوانح و سوختگی، ارائه خدمت می‌کند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) از وجود راهروهای مشاهده در این بیمارستان برای کنترل عفونت خبر داد و افزود: با کمک بانو «امتیاز» که مزار او در ورودی بیمارستان قرار دارد، تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان هزینه، صرف ساخت و تجهیز بیمارستان شده و برای توسعه خدمات رفاهی، پاراکلینیکی و آزمایشگاهی و استانداردهای جانبی، حدود 15 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

او با بیان این‌که برای معاینه بیماران، عمل‌های جراحی و مدیریت بیمارستان، از به روزترین استانداردهای دنیا استفاده شده است، این بیمارستان را مجهزترین بیمارستان سوختگی کشور معرفی و با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهارشنبه آخرسال، اظهار امیدواری کرد امسال با کمترین میزان حادثه مواجه باشیم اما شهروندان در صورت مواجهه با مشکلات سوختگی، باید مصدومان را به بیمارستان امیرالمومنین انتقال دهند.

وی با تأکید بر پرهیز از نگهداری وسایل آتش‌زا و انفجاری در منزل و خودداری از آتش‌بازی در فضاهای بسته، تصریح کرد: در صورت مواجهه با حادثه سوختگی، لازم است فرد مصدوم از محیط دور و به محیطی با اکسیژن کافی انتقال داده شود.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) به شهروندان توصیه کرد: در سوختگی‌های ناشی از موارد شیمیایی، بی‌درنگ با آب لوله‌کشی یا هر آبی که در دسترس است، محل سوختگی را به مدت 30 دقیقه شست‌وشو دهید و در صورت سوختگی با آتش، بیمار را حین انتقال به بیمارستان، گرم نگه دارید.

او افزود: لازم است از درمان‌های عامیانه و خودتجویزی برای مبتلایان به سوختگی پرهیز کرد، چون با توجه به احتمال عفونت، آلودگی و عوارض سوختگی، درمان بیمار، طولانی و پرهزینه می‌شود.

کشاورزی، سوختگی در کودکان را در طول سال، بیشتر مربوط به آب جوش و در بزرگسالان علاوه‌بر آب جوش، مربوط به سوخت‌های فسیلی و بخاری‌ها عنوان کرد.

این پزشک متخصص به بیماران دیابتی و اطرافیان آنان توصیه کرد که به‌علت احتمال بی‌حس بودن پاها، از قرار گرفتن در مجاورت وسایل گرمازا و آتش، خودداری کنند که دچار سوختگی‌های عمیق نشوند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) با اشاره به نزدیکی سفرهای نوروزی به خانواده‌ها توصیه کرد تا کپسول آتش‌نشانی را در خوردو به همراه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار