فرماندار شهرستان کنگاور گفت: برای اولین بار طرح جامع مرمت معبد آناهیتا طراحی می شود.
کد خبر: ۱۹۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰ 10 March 2016
فرماندار شهرستان کنگاور گفت: برای اولین بار طرح جامع مرمت معبد آناهیتا طراحی می شود.

به گزارش ایرنا، شریف خسروی روز پنجشنبه در چهارمین و آخرین جلسه ساماندهی و ارتقا خدمات سفر کنگاور افزود: با وجود اینکه در کمیته برنامه ریزی 10 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی معبد آناهیتا در نظر گرفته شده ولی تاکنون فعالیت چشمگیری از سوی میراث فرهنگی مشاهده نشده است.

وی ابراز داشت: با اینکه با تیم مرمتی ایتالیایی نیز عقد قرارداد شده ولی به دلیل کم کاری و سهل انگاری ها و همچنین جابه جایی مدیران اداره میراث فرهنگی و گردشگری این تیم مرمتی تاکنون کار خود را شروع نکرده است.

به گفته خسروی نباید تنها نگاه گردشگری را به سمت معبد آناهیتا هدایت کرد، بلکه باید با همکاری سایر دستگاه های مربوطه، دیگر بناها و اثرهای تاریخی همچون گودین تپه و سراب های طبیعی شهرستان نیز به مسافران نوروزی معرفی شود و شرایط را برای حضور گردشگر در این مکان ها فراهم کرد.

نماینده دولت در شهرستان کنگاور در ادامه با بیان اینکه کنگاور در سال گذشته عملکرد مناسبی در بین شهرستان های استان در جذب مسافران نوروزی داشته و موفق به کسب رتبه اول در استان کرمانشاه شده تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‏ قبل به منظور ارتقای سطح کیفی برنامه ها و ایجاد تسهیلات و خدمات جدید تلاش می‏کنیم و به دنبال تثبیت جایگاه اولی خود در استان هستیم.

فرماندار کنگاور در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی تاثیر چشمگیری در اشاعه و ترویج رشته های صنایع دستی خواهد داشت تاکید کرد: نمایشگاه بهاره تنها تا 25 اسفند می تواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد و امیدواریم بلافاصله با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته در جهت معرفی دست ساخته های هنرمندان کنگاوری تلاش کنیم.

خسروی همچنین اتاق اصناف شهرستان را مامور کرد که ضمن نظارت مستمر بر صنوف مختلف در روزهای پایانی سال، تمام اغذیه فروش ها و رستوران های بین راهی و سه راهی شهید زنگنه را رصد کرده و قیمت ها و کیفیت محصولات ارائه شده را کنترل کنند.

شهرستان کنگاور با 82 هزار نفر جمعیت در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار