معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به قول مساعد رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مشاغل کوچک در بودجه سال آینده داد، گفت: گرایش دولت به‌سوی ایجاد مشاغل خرد خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 10 March 2016
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به قول مساعد رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مشاغل کوچک در بودجه سال آینده داد، گفت: گرایش دولت به‌سوی ایجاد مشاغل خرد خواهد بود.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از کمیته امداد استان؛ محمد امید در مراسم افتتاح مجتمع تجاری رشیدی در کرمانشاه، گفت: کمیته امداد با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و کاریابی‌های متعدد در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان گام برمی‌دارد.

امید با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال مددجویان مورد حمایت در کشور ابلاغ شده، افزود: تاکنون بیش از یک‌هزار میلیارد تومان از این میزان تسهیلات جذب و به‌دلیل ایجاد طرح‌های اشتغال به مددجویان مورد حمایت این نهاد در سراسر کشور پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: ایجاد مشاغل کوچک و خرد از سوی مددجویان مورد حمایت کمیته امداد نسبت به مشاغل سنگین هزینه کمتری در بر دارد و خانوارهای مددجو می‌توانند در کنار زندگی روزمره خود منبع درآمدی نیز کسب کند.

این مسئول با یادآوری اینکه بانک‌ها تعامل خوبی با کمیته امداد دارند، اظهار کرد: بسیاری از تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان مورد حمایت کمیته امداد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل تامین می‌شود.

امید با اشاره به جلسه کمیته امداد با هیئت دولت و ریاست جمهوری، تصریح کرد: در این جلسه رئیس‌جمهور قول مساعد برای رسیدگی به مشاغل کوچک در بودجه سال آینده داد، از این‌رو گرایش دولت در سال 1395 به سمت و سوی ایجاد مشاغل خرد خواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد برای ایجاد شغل پایدار برای خانوارهای مددجو از تمامی منابع داخلی و بیرونی خود بهره می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع تجاری رشیدی یکی از اقدامات کمیته امداد است که با بهره‌مندی از منابع مجتمع اقتصادی این نهاد احداث شده است.

وی با یادآوری اینکه امسال بیش از سه هزار هکتار زمین برای ایجاد اشتغال در اختیار مددجویان مورد حمایت این نهاد در سراسر کشور قرار داده شده، تاکید کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال دامپروری هم‌اکنون بالغ بر 5/4 میلیون راس دام سبک و یک میلیون و 600 هزار راس دام سنگین در اختیار مددجویان در کشور قرار داده شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه صندوق اشتغال نیازمندان تبدیل به بانک قرض‌الحسنه خواهد شد، گفت: این بانک با بهره‌گیری از سرمایه‌های مردم و منابع امداد به نیازمندان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌کند.

وی اظهار کرد: با همکاری بانک مرکزی، وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، مقرر شده طی سال آینده طرح محو بیکاری در یکی از شهرستان‌های پایلوت تمام استان‌های کشور اجرا شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه عملیات اجرای این مجتمع به‌صورت گسترده از ابتدای سال‌جاری در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی در زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر با اعتبار ی بیش از 6 میلیارد تومان شروع شده، گفت: با افتتاح 80 باب مغازه در این مجتمع به‌طور مستقیم برای 160 نفر ایجاد اشتغال شده است.

حسین خدرویسی با بیان اینکه اعتبار ساخت مجتمع تجاری رشیدی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد اعطا شده، تصریح کرد: کمیته امداد با اعطای تسهیلات اشتغال به این دسته از مددجویان سند مالکیت مغازه‌ها را به آنان اعطا و تسهیلاتی نیز برای خریداری ملزومات شغل ایجادی به آنان پرداخت کرده است.

خدرویسی با اشاره به قرار گرفتن مجتمع وحدت در یکی از نقاط پرتردد و پرجمعیت کرمانشاه، اظهار کرد: امیدواریم مغازه‌های این مجتمع منشاء خیر، برکت و تحول مثبت در زندگی خانوارهای مددجو و رونق در منطقه رشیدی شود و با بسته تشویقی که کمیته امداد به صنوف حاشیه‌ای این مجتمع اعطا می‌کند رونق و خیر در صنوف و مغازه‌های این مجتمع را شاهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار