نماینده ادوار گذشته مجلس:
نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: مردم اردبیل در دور دوم انتخابات با رای به فرد باتجربه در حقیقت اعتمادی مجدد به چنین افرادی می‌کنند که در مسیر پیشرفت و توسعه استان قدم‌های خاصی را برداشته است.
کد خبر: ۱۹۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 09 March 2016

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در نشست منتخبان گروه‌های اصول‌گرا در اردبیل اظهار کرد: مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دور دوم اعتماد به باتجربه‌ها مسیر پیشرفت اردبیل را سرعت می‌بخشدانتخابات کار را با یک ترکیب شایسته تمام می‌کنند و قطعا با علاقمندی و دلسوزی به مسیر توسعه و پیشرفت استان با راهیابی نمایندگان شایسته رای خواهند داد.

وی با اشاره به اهم برنامه‌ها و ضرورت امر توسعه در استان بیان کرد: پیگیری دوباره برای ایجاد منطقه تجاری استان و تلاش برای ادامه فرایند پروژه راه‌آهن استان و تامین مالی آن به همراه ساماندهی، گسترش مبادلات مرزی، و ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا حرکت مطلوب و مناسب در مسیر پیشرفت استان تحقق پیدا کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اهمیت توسعه و تقویت راه‌های اصلی، تعیین تکلیف پتروشیمی اردبیل و پیگیری برای افزایش تخصیص آب کشاورزی، صنعتی و شرب را از دو حوزه آبریز ارس و قزل‌اوزن یادآور شد و گفت: همه این فعالیت‌ها کلید حل مشکلات استان خواهد بود.

موسوی توانمندی‌های استان اردبیل را در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست یادآور شد و افزود: پیگیری توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایجاد تشکل‌های کشاورزی غیردولتی در تسریع امر صادرات بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

وی بیان کرد: باید در حذف مقررات دست و پاگیر از نظام بانکی کشور اقدامی عملی انجام داد تا تسهیل در دریافت وام‌های بانکی تحقق پیدا کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اهمیت توسعه سیستم‌های گلخانه‌ای را به همراه توسعه آبزی‌پروری، ارتقای بهره‌وری در این حوزه و تجهیز مراکز تحقیقاتی کشاورزی به همراه توسعه فضای سبز را بسیار ضروری و حیاتی در مسیر توسعه استان اردبیل اعلام کرد.

موسوی در ادامه سخنان خود به ضرورت تهیه طرح آمایش سرزمینی در بخش صنعت و بررسی صنایع موجود در استان برای فعال کردن آنها و همچنین برون‌رفت از برخی مشکلات را یادآور شد و گفت: تا زمانی که برخی از واحدها و صنایع استان که در مرحله رکود قرار دارد از این شرایط خارج نشوند امکان ندارد که ما بتوانیم سرمایه‌گذاران جدید با واحدهای تولیدی و صنعتی نو را راه‌اندازی کنند.

وی اهمیت توسعه صنایع وابسته به کشاورزی را به همراه ایجاد پارک فناوری و تحقیقاتی صنایع پیشرفته و نانو یادآور شد و تصریح کرد: تشویق سرمایه‌گذاری خارجی با هدف دستیابی به فناوری‌های جدید و بازارهای صادراتی بسیار مهم به نظر می‌رسد.

نماینده اصول‌گرای ادوار مجلس شورای اسلامی اهمیت توجه به بخش فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی را از ضرورت توسعه استان بیان کرد و گفت: در این حوزه نیز باید افزایش نقش جوانان را در ساختار مدیریتی کشور زمینه‌سازی کرد تا با توجه اصولی به حل مشکلات جوانان در امر اشتغال و مسکن و تحصیل بتوان انگیزه و دلگرمی خاصی را در این حوزه ایجاد کرد.

موسوی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در بحث گردشگری نیز باید توسعه و ایجاد فضاهای نمایشگاهی و بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی به همراه توسعه ورزش‌های آبی و توریسم ورزش‌های زمستانی و ایجاد کمپ‌های ورزشی مجهز باید مورد توجه قرار گیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار