مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: سال آینده در چند نقطه از سایت جهانی شده بیستون طرح ساماندهی را پی می‌گیریم.
کد خبر: ۱۹۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 09 March 2016
مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: سال آینده در چند نقطه از سایت جهانی شده بیستون طرح ساماندهی را پی می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حسین راعی در نخستین جلسه هیات امناء مجموعه ثبت جهانی شده بیستون که با حضور استاندار کرمانشاه در محل سالن جلسات حوزه مدیریت پایگاه میراث فرهنگی بیستون برگزار شد، اظهارکرد: طرح ساماندهی بیستون یک طرح بزرگ و اثرگذار است که انتظار می‌رود با تشکیل هیات امنا شاهد روند بهتر آن باشیم.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای تأسیسات و تجهیزات برق و نورپردازی محوطه از جمله برنامه‌هایی است که باید در سال آینده به صورت ویژه در سطح کل این مجموعه وسیع اجرا شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: تملک اراضی پایین دست محوطه و اجرای زیرگذر در مسیر ورودی غربی محوطه از مهمترين برنامه‌هاي در دست اجراي پايگاه جهانی بيستون است.

راعی همچنین در این جلسه به عناوین تفاهم‌نامه بین پایگاه میراث جهانی بیستون و سازمان باستان شناسی آلمان پرداخت و افزود: برنامه‌های پژوهشی بسیار خوبی برای این مجموعه ثبت جهانی شده در دستور کار داریم که اغلب این برنامه‌های پزوهشی را با همکاری سازمان باستان شناسی آلمان انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با راه اندازی این هیات امنا، سال آینده شاهد اجراي طرح‌های ساماندهی مجموعه در چند نقطه از سايت تاريخي بيستون باشيم.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون همچنین از حمايت‌هاي استاندار کرمانشاه در پیشبرد بخش‌هاي كارشناسي و فرهنگي این مجموعه ثبت جهانی شده قدرداني كرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار