کد خبر: ۱۹۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 08 March 2016


معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی کشور به تحقیق و پژوهش نیاز دارد گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش، تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده این بخش قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اسکندر زند در همایش منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و نیروی انسانی که ظهر امروز در محل مرکز شهید جوانشیر اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه، منابع طبیعی و محیط زیست به سبب برخی دست‌کاری‌های بشر تبعاتی را متحمل شده است، اظهار داشت: این امر سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در این بخش شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه ده هزار سال گذشته بشر تنها برای امرار معاش و گذران زندگی روزمره خود اقدام به شکار می‌کرد در حالی که این امر در جهان امروزی توسعه و شدت بیشتری پیدا کرده است، افزود: با افزایش جمعیت دخل و تصرف بر منابع طبیعی و محیط زیست افزایش پیدا کرد.

معاون وزیر جهادکشاوزی با اشاره به اینکه بعد از وقوع انقلاب کشاورزی شاهد به قوع پیوستن انقلاب صنعتی در جهان بودیم که آثار و تبعات خاصی را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت و دست‌درازی به این منابع سبب بروز مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم از دیگر عواملی است که سبب شده در این بخش با مشکلاتی رو‌به‌رو شویم، تصریح کرد: متاسفانه‌ طبیعت به نوعی عصبانی شده چرا که از دست‌درازی و تصرف بشر در امان نیست.

زند با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی به تحقیق و پژوهش ویژه‌ای نیاز دارد، اظهار داشت: هر اقدام نسنجیده در حوزه منابع طبیعی تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش، تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده این بخش قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه این روند به واسطه نبود پشتوانه قوی، آیندگان و نسل‌های آتی ما را زیر سوال می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار