محمد آشوری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان هرمزگان از هر پروژه انتقال آب از سواحل این استان به استان‌های دیگر به قوت خود باقی است و در این زمینه مصوبه قانونی در مجلس داشته ایم.
کد خبر: ۱۹۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰ 08 March 2016

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان هرمزگان از هر پروژه انتقال آب از سواحل این استان به استان‌های دیگر به قوت خود باقی است و در این زمینه مصوبه قانونی در مجلس داشته ایم.

به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های کویر مرکزی ایران با ملاحضات زیست محیطی و با لحاظ کردن اصول مربوط به صیانت از محیط زیست و اکولوژی خلیج فارس صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس قانون سهم مشخصی از هر پروژه انتقال آب از هر استان کشور به استان دیگر به استان مبدا تعلق می گیرد. این مصوبه در مورد انتقال آب از استان هرمزگان نیز پابرجاست.

نماینده مردم بندرعباس در همین زمینه اضافه کرد: در اجرای پروژه آبشیرین‌کن برای انتقال به استان‌های کویر مرکزی که دولت یازدهم عزم جدی به منظور اجرای آن دارد، سهم استان هرمزگان محفوظ است.

وی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند و یکی از راه حل‌های اساسی برای رفع مشکل کم آبی، احداث واحدهای بزرگ تولید آب شیرین از دریاست و تجربه احداث آبشیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس می‌تواند تجربه انجام پروژه‌های آبشیرین کن در ابعاد بزرگ باشد.

آشوری گفت: سهم استان هرمزگان از هر پروژه بزرگ شیرین سازی آب برای انتقال به کویر مرکزی ایران حدود 30 درصد است که به نظر می‌رسد سهم مناسب و قابل اتکایی برای مقابله با کم آبی در استان هرمزگان و روستاها و شهرهای در طول مسیر در محدوده استان هرمزگان باشد.

وی هزینه اجرای پروژه های آبشیرین‌کن در ابعاد وسیع را بسیار بالا دانست و گفت: باید عزم ملی برای اجرای این دست از پروژه‌ها شکل گیرد و مشارکت دسته جمعی مسئولین چند استان برای اجرای چنین پروژه‌هایی در ابعاد وسیع و فراهم آوری امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن ضروری است تا شاهد اجرای سریع‌تر این پروژه‌ها باشیم.

نماینده بندرعباس بیان داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس روزانه حجم وسیعی از آب را از دریا برداشت و شیرین سازی می‌کنند و سهم ایران از بخش بسیار ناچیز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار