معاون امور دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : با تصویب و اجرای برنامه ششم توسعه 30 درصد از مبادلات تجاری کشور الکترونیکی می شود.
کد خبر: ۱۹۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 07 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، مرتضی برابری در همایش سرعت بخشی صادرات غیر نفتی مازندران در ساری افزود : زیر ساخت های لازم برای الکترونیکی شدن مبادلات تجاری وجود دارد.


وی همچنین اعلام کرد که باید تا پایان برنامه ششم 100 درصد از سرویس های خدمات الکترونیکی در دسترس مردم قرار گیرد و مراجعه حضوری مردم به ادارات و دستگاههای دولتی نیز حدود 50 درصد کاهش یابد.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات بانکی در کشور گفت که با این طرح هزینه ارایه خدمات به مشتریان از 10 هزار ریال به 150 ریال کاهش یافت و این کار منافع دو جانبه ای را برای بانک ها و مردم رقم زد.


وی تاکید کرد که با زیرساخت های موجود باید تمامی خدمات بانکی در کشور به صورت الکترونیکی انجام شود و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.


** پیش بینی درآمد 900 هزار میلیارد ریالی از آی سی تی 


معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات میزان درآمد پیش بینی شده بخش آی سی تی را در برنامه ششم توسعه حدود 900 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : 50 هزار میلیارد ریال از تولید درآمد این بخش بر عهده استان مازندران گذاشته شد.


براری افزود که این استان از لحاظ زیرساخت آی سی تی پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد و این ظرفیت برای تولید درآمد پیش بینی وجوددارد.


وی ادامه داد : وزارت ارتباطات و فناوری به دنبال سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی در حوزه فناوری اطلاعات در مازندران در یک مدت زمان سه ساله است که تاکنون هفت هزار میلیارد ریال از این سرمایه گذاری محقق شده است.


وی مهم ترین مزیت مازندران را برخورداری از نیروی انسانی مورد نیاز آی تی دانست و گفت : هم اکنون15 درصد از جمعیت 240 هزار نفری دانشجویان مازندرن در حوزه ای تی تحصیل می کنند.


براری با تاکید بر این که مازندران از لحاظ تامین نیروی انسانی نیز مشکلی درحوزه فناوری اطلاعات ندارد ، افزود : باید از این ظرفیت ها برای توسعه خدمات الکترونیکی بخصوص در حوزه تجاری بهره گرفته شود.


همایش سرعت بخشی توسعه صادرات غیرنفتی مازندران صبح امروز با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل استانداری مازندران در ساری برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار