شماری از رئیسان هیات های ورزشی زنجان، اظهار داشتند: اصلاح تبصره دو ماده 15 اساسنامه فدراسیون های ورزشی باید به صورت علمی و کارشناسی شده باشد تا ورزش کشور آسیب نبیند.
کد خبر: ۱۹۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 07 March 2016
این افراد در گفت و گو با ایرنا، تصریح کردند: اصلاح این تبصره که به پیشنهاد وزیر ورزش و جوان به منظور تصمیم گیری، در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی می باشد ممکن است در بخش هایی از ورزش کشور موثر واقع شود اما از طرفی نیز احتمال دارد بدنه ورزش را دچار مشکل کرده و فعالان در این عرصه را سردرگم و با چالش جدی مواجه کند و به قولی موضوع از آنجا مانده و از اینجا رانده پیش آید.
البته بسیاری از رئیسان هیات های ورزشی استان زنجان از ترس اینکه صحبت در این خصوص به حتم برای هیات های ورزشی دردسرساز خواهد شد راضی به مصاحبه نشدند.
رئیس هیات دوچرخه سواری استان زنجان، گفت: اینکه رئیسان اداره های کل ورزش و جوانان، رئیس مجمع هیات های ورزشی استان ها را عهده دار شوند جای تامل و دقت دارد. 
فرهاد عصفوری افزود: در خصوص این موضوع مهم و تعیین کننده به این سادگی نمی توان اظهار نظر درست کرد اما باید بدانیم که با اصلاح این تبصره ممکن است هیات ها با توجه به اختیارات بیشتری که دارند با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.
رئیس هیات ورزش پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان نیز گفت: هرچند با این کار، مجمع هیات ها در وقت مقرر تشکیل شود اما با این وجود نیاز به بررسی دقیق است تا به ورزش کشور آسیب وارد نشود.
مهران زرگری با بیان اینکه با اصلاح تبصره دو ماده 15 اساسنامه فدراسیون های ورزشی، نقش فدراسیون ها کمرنگ خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه هیات های ورزشی با اداره های کل ورزش و جوانان بیشتر در تعامل بوده و از سویی نیز همواره در دسترس هستند بنابراین به راحتی می توان مشکلات و خواسته ها را بیان داشت ولی با این وجود اصلاح این تبصره نیاز به دقت بیشتری دارد.
دبیر هیات ورزش بدمینتون استان زنجان نیز با بیان اینکه هیات های ورزشی، بیشتر با فدراسیون ها سر و کار دارند و به همین دلیل به صورت تخصصی تر به هیات ها و رشته ها می نگرند، گفت: فدراسیون ها در قیاس با اداره های کل ورزش و جوانان، بر رشته ها، ورزشکاران و امورات هیات های ورزشی شناخت و احاطه بیشتر دارند اگر از ریاست مجمع برکنار شوند ممکن است ورزش کشور در آینده با چالش مواجه شود.
سید شهرام عربی زنجانی، افزود: به نظر می آید اصلاح این تبصره در شرایط کنونی به صلاح نیست و اگر این اختیار از دست فدراسیون ها خارج شود تاثیر مثبتی بر روی ورزش نخواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز که از طرفداران اصلاح این تبصره از اساسنامه فدراسیون های ورزشی است، گفت: به جد پیگیر این موضوع هستیم که طی چند سال اخیر و به دفعات در سمینار مدیران کل ورزش و جوانان مطرح شده است.
سید ارسلان حسینی، با بیان اینکه اصلاح این تبصره به صورت کارشناسی شده است، افزود: در سمینار اخیری که برگزار شد، طی نامه ای از وزیر ورزش و جوانان خواستار اصلاح این تبصره از اساسنامه فدراسیون های ورزشی کشور شدیم تا مشکلات در سطح استان ها در خصوص برگزاری به موقع مجامع و امضا حکم رئیسان هیات های ورزشی، برطرف شود.
وی، تصریح کرد: همانگونه که ابلاغ رئیس فدراسیون را وزیر ورزش و جوانان امضا می کند در استان ها نیز ابلاغ رئیسان هیات توسط مدیران کل ورزش و جوانان انجام می شود.
حسینی، با بیان اینکه اصلاح این تبصره، اتفاق خوب و میمونی در عرصه ورزش خواهد بود، افزود: در بسیاری از استان ها تعامل و ارتباط هیات ها با اداره های کل ورزش و جوانان، قوی و مناسب نیست و این به ورزش آسیب جدی می زند همچنین رئیسان هیات ها برای کوچکترین کار باید به فدراسیون ها مراجعه کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: اداره های کل ورزش و جوانان، اغلب برای تشکیل مجامع عمومی هیات های ورزشی برای آوردن رئیس فدراسیون های ورزشی با مشکل مواجه می شوند و به همین دلیل نیز نظر مسئولان اداره های کل در اصلاح این تبصره، مثبت است.
حسینی، افزود: فدراسیون ها به دلیل درگیر بودن با فعالیت های مختلف ازجمله اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی، از هیات های ورزشی در استان ها غافل هستند و این در برگزاری مجمع هیات های ورزشی مشکلاتی را ایجاد کرده و روند رشد و توسعه ورزش در استان ها را کند می کند که امید است این مهم در دولت یازدهم اتفاق بیفتد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار