مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲۸هزار دانش آموز ناجی آب فعالیت خود را در قالب طرح داناب در مدارس استان آغاز کردند.
کد خبر: ۱۹۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 07 March 2016
به گزارش خبرنگار مهر، هادی زارع پور پیش از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی طرح داناب اظهار داشت: این دانش آموزان به عنوان ناجی آب انتخاب شده اند و با ارائه آموزشهای لازم در راستای مصرف بهینه آب، به عنوان سفیران اطلاع رسانی در خانواده و جامعه فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه این ناجیان آب آگاهی لازم در زمینه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را به مردم ارائه می دهند، افزود: این دانش آموزان در هشت شهرستان در راستای کاهش مصرف آب در استان و روشهای بهینه مصرف اطلاع رسانی می کنند.
زارع پور اظهار داشت: طرح داناب در ۳۹۵ آموزشگاه متوسطه دوره اول با کمک دانش آموزان اجرا شده و به جامعه تعمیم داده می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اجرای این طرح را با مشارکت امور آب منطقه ای استان عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح کارشناسان امور آب استان در مراسم صبحگاه مدارس و کلاسهای درس حضور پیدا کرده و آموزشهای لازم را به دانش آموزان ارائه می دهند.
زارع پور هدف از اجرای این طرح را حفاظت بهتر از منابع آب در استان و تحقق و اجرای آموزشهای عمومی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ذخایر آب زیرزمینی در استان در حال کاهش است، تصریح کرد: همه ما باید در راستای مصرف بهینه آب همچون یک ناجی آب عملکرده و در هر مکانی که آب به هدر می رود، اطلاع رسانی کرده و تذکر دهیم.
زارع پور اظهار داشت: در آستانه عید نوروز مصرف آب در خانه ها به شدت افزایش می یابد و ناجیان آب در مدارس مس تواننند با فرهنگسازی و ارائه راهکارهای مناسب برای خانه تکانی عید از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند.
وی آب را زاینده حیات عنوان کرد و افزود: اگر در هر روز در هر خانه یک لیوان آب صرفه جویی شود، در طول یک روز در یک شهر میزان قابل توجهی آب صرفه جویی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار