نماینده ولی فقیه در لرستان
آیت‌الله سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم آباد روز یک شنبه در دیدار با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: خداوند متعال نظام هستی و آنچه در آسمان و زمین است را در اختیار همه موجودات و مخلوقات قرار داده تا انسان به نحو صحیح از این نعمات الهی استفاده کند.
کد خبر: ۱۹۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱ 07 March 2016


به گزارش تابناک لرستان ،آیت‌الله سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم آباد روز یک شنبه در دیدار با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: خداوند متعال نظام هستی و آنچه در آسمان و زمین است را در اختیار همه موجودات و مخلوقات قرار داده تا انسان به نحو صحیح از این نعمات الهی استفاده کند.

وی بابیان اینکه احیاء منابع طبیعی مانند احیاء یک انسان تلقی می‌شود عنوان کرد: در روایات از گسترش منابع طبیعی به‌ عنوان صدقه جاریه یادشده است.

آیت لله میرعمادی ضمن اشاره به اینکه انسان در استفاده از منابع طبیعی مورد ابتلا و آزمایش الهی قرار می‌گیرد،بیان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از آنچه در آسمان و زمین است به‌ عنوان منابع طبیعی از آن یاد می‌شود، مسئولیت داریم تا از آن محافظت کنیم بنابراین این‌طور نیست که هر نوع تصرفی در این زمینه انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان منابع طبیعی را ملک خداوند و جزو انفال دانست و تصریح کرد: نباید به حقوق خداوند تعدی داشته باشیم چرا که انفال متعلق به خدا، رسول خدا و حکومت اسلامی است.

آیت الله میرعمادی افزود: حیات جامعه به منابع طبیعی بستگی دارد، لذا مسئله منابع طبیعی تنها یک موضوع دینی نیست بلکه موضوعی اجتماعی، فرهنگی و انسانی است.

وی بیان کرد: امروزه بشریت با چالش منابع طبیعی سروکار دارد به طوری که موضوع آب و خشک‌سالی مهم‌ترین چالش بشریت به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نداشتن فضای سبز و محیط ‌زیست سالم از مهم‌ترین چالش‌های بشریت محسوب می شود عنوان کرد: امروزه جوامع بین‌المللی نیز روی چالش محیط ‌زیست فعالیت می کنندلذا موضوع منابع طبیعی تنها یک موضوع دینی نیست بلکه مسئله‌ای اجتماعی و انسانی به شماررود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه آلودگی‌اقیانوس‌ها و دریاهای بزرگ خطری جدی برای حیات انسانی است اشاره کرد: بیشترین آلودگی‌های محیط ‌زیست توسط کشورهای بزرگ غربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان انجام می‌شود.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مدت‌ها قبل مقاله‌ای در رابطه با میزان سهم آلودگی کشورها از محیط‌ زیست منتشر شد که در آن بیشترین آلودگی از طرف کشور آمریکا انجام‌شده بود.

وی تصریح کرد: جنگ‌های نیابتی که از سوی آمریکا در منطقه اتفاق می‌افتد خود مخرب محیط ‌زیست است و از طرفی گردوغباری که خیلی از کشورها را در برگرفته ناشی از همین جنگ عراق علیه ایران است که سبب بیابان‌زایی در این منطقه شده است.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: خطر محیط ‌زیستی مسئله بسیار مهمی است که بشریت امروز را تهدید می‌کند که در این راستا اسلام نیز برای حفظ و نگه‌داری محیط ‌زیست ارزش و اهمیت ویژه‌ای قائل شده که در هیچ مکتبی این ارزش وجود ندارد


.

نماینده ولی فقیه در لرستان اشاره کرد: تخریب منابع طبیعی عذاب دنیوی و اخروی را به دنبال دارد و بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) کسی که منابع طبیعی را تخریب می‌کند در آخرت به عذاب سختی گرفتار و کسی که درختی را قطع می‌کند خداوند سرش را در آتش فرو می‌برد.

آیت الله میر عمادی با بیان اینکه باید تنفر عمومی نسبت به آلودگی محیط ‌زیست و منابع طبیعی به وجودبیاید تصریح کرد: مسئله منابع طبیعی یکی از مصادیق امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه خرم آباد افزود: در راستای حفاظت از منابع طبیعی مجموعه دستگاه منابع طبیعی باید باصلابت و قاطعیت برخورد کنند که اگر این اتفاق بیفتد هیچ‌کس جرأت نمی‌کند بر سر منابع طبیعی معامله کند چرا که امروز برخی از افراد خاطی بر سر منابع طبیعی معامله می‌کنند.

آیت الله احمد میر عمادی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در بحث حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد: مجموعه دستگاه منابع طبیعی در این راستا مسئولیت سنگینی برعهده دارند و باید با قاطعیت در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان درپایان سخنان خود تاکید کرد: مسئولان منابع طبیعی استان لرستان در کنار بحث آموزش به کار پژوهشی نیز بپردازند و برای حفظ بلوط‌های استان از توان پژوهشگران داخلی استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار