دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: کشت و زرع اراضی ملی توسط کشاورزان مهمترین مشکلات در زمینه منابع طبیعی بوده که برای جلوگیری از این امر برخورد با متجاوزان به اراضی ملی در اردبیل تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۹۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 05 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، ناصر عتباتی بعد از ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمینه صیانت از منابع طبیعی فرهنگسازی مناسبی در استان اردبیل انجام نشده باید تلاش کنیم تا حفاظت از منابع طبیعی در استان به فرهنگ عمومی تبدیل شده و همگان در این راستا تلاش و جدیت کنند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی جزو انفال بوده و افراد در این زمین مسئولیت شرعی و قانونی دارند، افزود: کشت و زرع اراضی ملی توسط کشاورزان مهمترین مشکلات در زمینه منابع طبیعی بوده که برای مقابله با این امر باید در کنار برخورد قهری و قضایی مردم نیز مشارکت همگانی در این راستا داشته باشد که این امر مستلزم فرهنگسازی درست در ترغیب عموم جامعه به این سمت است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: در زمینه برخورد با این گونه تخلفات در حوزه منابع طبیعی ما به دلیل قدیمی بودن و نیز عدم شفافیت و صراحت قوانین در این حوزه با خلاء قانونی مواجه هستیم و ضروری است تا قانوگذارا ن در این زمینه اهتمام جدی داشته و قوانین مناسبی را تصویب کنند.

عتباتی بیان کرد: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی که از مواهب خدادای به شمار می‌روند از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان اردبیل به شمار می‌رود که در این راستا شعبه ویژه‌ای نیز در دادگستری اردبیل برای رسیدگی به تخلفات در این حوزه ایجاد شده تا بتوانیم در زمینه رسیدگی به جرائم حوزه منابع طبیعی تسریع ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از علوم و تکنولوژی‌های نوین نظیر پایش‌های تصویری و پهباد برای حفاظت از منابع طبیعی و جایگزینی این موارد با روش‌های سنتی گفت:‌ براساس ارزیابی‌هایی انجام شده و آمارهای موجود، برخی دستگاه‌ها و ادارات نیز خود بیشترین مخرب منابع طبیعی هستند و با سهل‌انگاری در زمینه تغییر کاربری اراضی زمینه‌ساز تخریب منابع طبیعی می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار