کد خبر: ۱۹۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 05 March 2016


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، منابع طبیعی را زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری دانست.

به گزارش ایرنا، از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، حامد فرضی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی پیامی صادر کرد که در آن ضمن تبریک آغاز هفته درختکاری و منابع طبیعی، آورده: بدون تردید با توجه به نقش اساسی منابع طبیعی در توسعه کشورها، باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این پیام آمده: استفاده از منابع طبیعی به شرطی عاقلانه است که ضمن بهره وری اقتصادی آسیبی به محیط زیست وارد نیاید ولی این استفاده، گرفتاری ها و وابستگی هایی به وجود آورده است زیرا جدال بین اقتصاد و محیط زیست آغاز شده، طرفداران اقتصاد می خواهند حداکثر از منابع استفاده مادی نمایند.

ولی طرفداران محیط زیست نگران بهره برداری بی رویه هستند مصرف زیاد از حد و ایجاد فقر می تواند به محیط زیست صدمه بزند به همین دلیل اکوسیستم های طبیعی در حال نابودی است این موضوع بخصوص در کشور های در حال توسعه بوضوح دیده می شود.

بیایید سهمیه اکولوژی را بشناسیم، اینکه چه مقدار از منابع می تواند احتیاجات جمعیت را برطرف سازد به شرطی که آسیبی به منابع وارد نیاید چرا که توان اکولوژی محیط حدی دارد ، استفاده بیشتر از حد معقول آن تحریب را همراه خواهد داشت و این مصیبت بزرگی است.

امروزه بشر بیشتر از ظرفیت برد اکولوژی محیط بهره برداری می کند و این یعنی سقوط اکولوژی، تنها افراد بشر نیستند که از محیط زیست بهره می برند بلکه سایر موجودات عالم نیز حقی دارند اگر قرار باشد بشر با این شتاب از منابع ملی و طبیعی استفاده نماید تکلیف نسل آینده و سایر موجودات چه خواهد بود؟

اگر بشر بخواهد اینچنین به غارت منابع طبیعی و محیط زیست ادامه دهد دو کره زمین همانند دو کره خاکی کنونی احتیاج است که برای بشر مقدور نیست و با توجه به وضعیت کنونی در استفاده های نامعقول، مشارکت و عزم ملی در توسعه پایدار باید سرلوحه تک تک شهروندان قرار گیرد وباید به توسعه پایدار و مصرف معقول روی آورد.

با عنایت به اهمیت پایداری عرصه های طبیعی، از کلیه اقشار مختلف محترم مردم استان البرز توقع داریم با توجه به شرایط اقلیم اکوسیستم ومنابع طبیعی و ملی کشور عزیزمان ایران مراقب باشیم از خط قرمز عبور نکنیم و توسعه پایدار را مراعات نماییم تا آینده اکوسیستم را تضمین نماییم ودر هفته منابع طبیعی بعنوان یک اقدام ملی خدا پسندانه، به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشته است.

در این راستا با کاشتن حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی گامی مثبت و مؤثر بردارند و دیگران را نیز مشوق باشیم و در تحقق شعار مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم گام برداریم و از آن حفاظت نماییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار