رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از افتتاح "باغ بلوط" کرمانشاه همزمان با هفته درختکاری خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 02 March 2016
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از افتتاح "باغ بلوط" کرمانشاه همزمان با هفته درختکاری خبر داد.

سیروس کومه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه برای هفته درختکاری، گفت: 15 هزار اصله نهال در نظر گرفته شده که در این هفته به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

وی مراکز عرضه نهال رایگان را 9 مرکز در سطح شهر اعلام کرد و افزود: یک مرکز در سازمان پارک‌ها و هشت مرکز دیگر در نقاط هشت گانه شهرداری است.

به گفته این مسئول این هشت مرکز شامل  منطقه یک(چهارراه نوبهار)، منطقه دو( پارک معلم)، منطقه سه( میدان شهدا)، منطقه چهار ( پارک آزاد گان یا چهار راه ژاندارمری)، منطقه پنج (بلوار تاقبستان، پارک فدک)، منطقه شش (کمربندی غربی، پارک شبدیز)، منطقه هفت (شهرک معلم، میدان حافظ) و منطقه هشت( میدان آزادگان، پارک شهر) هستند.

کومه یادآوری کرد: درختانی که توزیع می‌شوند بیشتر درختان میوه و گونه‌های مقاوم به خشکی هستند.

وی از افتتاح جنگل کاری 15 هکتاری در سراب قنبر نیز در روز 16 اسفند خبر داد و تصریح کرد: 15 هکتار از اراضی سراب قنبر به منظور ایجاد پارک جنگلی درختکاری شده که افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه بیان کرد: در این روز به صورت نمادین 1500 تا 200 اصله نهال دیگر در این نقطه کاشته خواهد شد.

کومه افزود: بیشتر گونه‌های سراب قنبر درختان جنگلی مانند کاج و ... هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح باغ بلوط کرمانشاه برای اولین بار هم خبر داد و تاکید کرد: در مساحت دو هکتاری در دامنه پارک شرقی انواع گونه‌های بلوط، ونوشگ، کیکم و ... کاشته شده که افتتاح خواهد شد.

به گفته این مسئول این کار با همت دوست داران محیط زیست انجام شده و هدف آن احیاء جنگل‌های بلوط زاگرس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار