مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از آغاز نظارت و بازرسی از دارهای قالی تا ۳۰ بهمن ماه سالجاری بیش از ۱۴ هزار و۸۵۰ دار قالی در استان شناسنامه دار شده است.
کد خبر: ۱۸۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 29 February 2016
محسن جعفری در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه طرح اجرای شناسنامه‌دار کردن دارهای قالی‌ در زنجان از مهرماه سال گذشته در استان زنجان شروع‌شده است، افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود بیش از ۱۴ هزار و ۸۵۰ دار قالی شناسنامه‌دار شده است. 

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: قالی‌بافان برای شناسنامه‌دار کردن قالی خود به اتحادیه فرش و قالی‌بافان مراجعه کنند و یک نسخه از طرف اتحادیه را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهند.

جعفری تأکید کرد: هدف از شناسنامه‌دار شدن قالی فرش‌بافان این است که میزان بافت قالی فرش کنترل شود و در این دستورالعمل تعیین‌شده به سازمان فرش میزان بافت مشخص‌شده است.

وی از تشدید نظارت بر دارهای قالی‌ خبر داد و گفت: این طرح از ۳۱ مردادماه سال گذشته شروع‌شده و هدف از اجرای آن این است که افرادی که از بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان سوءاستفاده می‌کنند شناسایی و افرادی که ذی‌حق هستند تحت پوشش قرار گیرند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این سازمان، نظارت و بازرسی ویژه ای از دار قالی‌ها دارد، ادامه داد: نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در زنجان تداوم دارد و این سازمان و سازمان صنعت، معدن بر سامان‌دهی فعالان حوزه فرش تأکید دارد.

جعفری بر ضرورت تشدید  نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان تأمین اجتماعی از دارهای قالی‌ تأکید کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار