فرماندار و امام جمعه دهلران در اولین دقایق آغاز رای گیری با حضور در شعبه اخذ رای شماره 17، آرای خود را به صندوق انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ریختند.
کد خبر: ۱۸۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 26 February 2016

فرماندار و امام جمعه دهلران در اولین دقایق آغاز رای گیری با حضور در شعبه اخذ رای شماره 17، آرای خود را به صندوق انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ریختند.

به گزارش تابناک ایلام؛ همزمان با سراسر کشور مردم خطه مرزی و سرزمین سرداران و 290 شهید گلگون کفن شهرستان دهلران با حضور در پای صندوق های رای شور و شعور سیاسی اجتماعی خود را به نمایش گذاشتند.
حضور افراد سالخورده و رای اولی ها در کنار هم در صف های طولانی صحنه های زیبایی از آغاز خلق حماسه سیاسی در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی به تصویر کشیده است.
فرماندار دهلران پس از مشارکت در انتخابات گفت: امروز مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه حوزه انتخابیه دهلران در شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره عزم خود را جزم کرده اند تا حضوری حماسه ساز در انتخابات داشته باشند.
امیدعلی سبزی افزود: در این حوزه انتخابیه 197 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده و بیش از چهار هزار نفر کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
وی با اشاره به وجود 133 هزار و 438 نفر واجد شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه افزود: از این تعداد هفت هزار و 200 نفر رای اولی هستند.
امام جمعه دهلران نیز گفت: حضور آحاد مردم در پای صندوق های اخذ رای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، پاسداری از ارزش ها و آرمان های امام راحل و افزودن برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات این مردم است.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: امروز ملت ما با حضور حماسی خود در انتخابات دشمنان را مایوس خواهند کرد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار